Ondernemerschap

Zonder Internet Hadden We de Deuren Moeten Sluiten!

4 reacties

Pas stond er een stukje in de krant met de kop “Zonder Internet hadden we de deuren moeten sluiten”.

Het ging om een klein cadeauartikelen winkeltje in Best, genaamd Dasime, wat op dit moment 30% van de omzet via Internet binnenkrijgt.

Zulke succesverhalen zijn het vertellen waard, dus reizen we af naar Brabant om eens even te gaan kijken hoe dat nou precies zit. Het resultaat is deze inspirerende korte video. 

Alle winkeliers en ondernemers die het nu lastig hebben zouden dit filmpje zeker even moeten zien, dus mocht je nog iemand kennen…? Hou je niet in om het te delen zou ik zeggen!  😉

Ken je nog winkeliers of ondernemers waarvan jij denkt dat ze ook wat zouden moeten doen met internet? Of ken je mensen met een winkel die het lastig hebben op dit moment, vanwege de crisis?

Breng ze even op de hoogte van dit filmpje! Wie weet gaat er dan een lichtje branden bij ze en voorkom je zo dat ook zij straks hun deuren moeten sluiten….

 

 

Tags:

Misschien vind je dit ook interessant

airbnb startup

Leren van Succesvolle Start-ups: AirBnB!

Succesvolle start-ups lijken als paddenstoelen uit de grond te schieten en grotere ondernemingen struikelen over elkaar om ze in te lijven voor bedragen waar je oren van klapperen. Als ze niet overgenomen worden lijkt de geldstroom van externe financiers niet te stoppen en vrijwel elk respectabel bedrijf heeft tegenwoordig wel een start-up programma om deze...
Lees verder

4 reacties. Reactie plaatsen

  • Mooi verhaal en mooi die herhaling; je moet internet niet zien als een bedreiging maar als aanvulling 😉

    Ga zo door Liesbeth & Saskia!

    Beantwoorden
  • Zeker een mooi verhaal… Elke offline winkel zou dit moeten zien. Zo zie je maar… zelfs voor fysieke producten kan het een mega oplossing zijn 🙂

    Leuk dit soort video’s. Geef inspiratie en brengt mensen op ideeën.

    Succes met jullie mooie winkel!

    Beantwoorden
  • Goed verhaal. Ik denk dat er voor winkels zoals die van jullie inderdaad nog genoeg kansen op internet zijn.

    Beantwoorden
  • Mooi filmpje!

    Dit geldt natuurlijk niet alleen voor detailhandel, maar ook voor horeca.

    Ik heb sinds 2003 een broodjeszaak/lunchroom in de binnenstad van Kampen en heb in 2009 besloten om niet alleen bedrijven maar ook particulieren te gaan bezorgen. Door middel van een “webshop” kunnen mensen bij ons bestellen en wij proberen het dan binnen 30 minuten aan de deur af te leveren.

    De omzet van de bestellingen is in 3 jaar vertienvoudigd en bedraagt nu 40% van onze omzet. Daarnaast is de omzet van de bezorgingen dit jaar met nog eens 30% gegroeid, maar de omzet in de winkel met 20% afgenomen doordat het winkelcentrum steeds verder leegloopt (op sommige dagen kan je een kanonskogel afschieten in de straat en raak je nog niemand) en mensen steeds minder gevoelig zijn voor impulsaankopen.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden.

Van Idee naar Supersuccesvolle Internetonderneming in 18 maanden: Eva van Zeeland (Miss Natural)
Het Ultieme Geheim van Succes volgens (Levens-) Kunstenaar Marcel Bastiaans
Menu