emailmarketing

WHPH 3: Te Simpel En Daarom Doen We Het Niet (Vanaf St. Maarten)

7 reacties

Ik was vorige week op Sint Maarten in het “Holland House”, hieronder een foto van een half uur nadat ik was geland 🙂

eelco-strand-sint-maarten

Toen ik later even inlogde op het internet en mijn mail opende zag ik onderstaande e-mail:

email-marketing

Sint Maarten – Nederland is een tijdverschil van 6 uur en ik had al een kort nachtje gehad, dus om nou te zeggen dat ik enorm veel zin had om uitgebreid te dineren zou niet waar zijn, dus ik ben niet op dit aantrekkelijke aanbod ingegaan, maar ik heb het zeker overwogen.

Door één simpele (onprofessionele) e-mail. Geen logo, geen menu, nada.

Hoe vaak maak je zoiets mee? In alle hotels waar ik ooit in ben verbleven heb ik zoiets SIMPELS nog NOOIT meegemaakt.

Natuurlijk hangen er regelmatig posters in hotels of worden er flyers rondgedeeld, maar een simpele e-mail ontvangen met een aanbod is mij nog NOOIT overkomen.

Wat heeft het gekost? Nada. Een paar minuten tijd. Niet eens een professioneel e-mailmarketingprogramma gebruikt, maar het is doeltreffend en daar gaat het om.

De dingen die in onze business goed werken zijn vaak te simpel en daarom zien we ze niet. We zijn zo vaak op zoek naar iets “nieuws” wat “werkt” terwijl de meeste bedrijven iets “normaals” als het versturen van e-mails (vrijwel) nooit doen.

Bizar! (Maar goed voor ons!)

Overtuigd van e-mailmarketing? Check mijn gratis uitgebreide E-mailmarketing Videoserie hier op YouTube (en vergeet je ook niet aan te melden voor Enormail!)

WHPH!!

Enormail

Tags:

Misschien vind je dit ook interessant

E-mailmarketing software

E-mailmarketing: Outdated?

Tijdens de hoogtijdagen van social media vraagt men zich wel eens af of e-mailmarketing zijn beste tijd niet zo’n beetje gehad heeft. Met een Facebook fanpage en Twitteraccount kun je toch ook prima contact houden met je klanten en hen promoties voorschotelen? Social media is toch helemaal van deze tijd en e-mail niet? Tijd om...
Lees verder

The money is in the list (part one)

Ik heb het al vaker over e-mail marketing gehad, maar nog nooit heb ik dit echt uitgebreid in een blogpost behandeld. Daarom ga ik alle relevante informatie hierover met jullie delen in drie opeenvolgende artikelen. Ook al zou je helemaal niets van al mijn tips, trucs en technieken gaan toepassen en alleen maar gebruikmaken van...
Lees verder

7 reacties. Reactie plaatsen

Dit komt inderdaad bijna nooit voor, wel slim. Behalve de “dear guest” komt de e-mail ook vrij persoonlijk over. Ook goed.

Ik vraag me af wat de afzender zou doen met een reply als “no thanks”, zou hij dan met een aantrekkelijker aanbod komen?

Eén ding is zeker, dit soort acties zorgen voor meer omzet.

Beantwoorden

Vriendelijke, betrouwbare en een persoonlijke behulpzame benadering, zal altijd voor terugkerende omzet zorgen. Ongeacht, om welke tijd het nu gaat.
Als klant betaal je altijd voor dat geluks & tevredenheidsgevoel, dat jij als klant, denkt, dat je speciaal bent + dat je nadat je het product had gekocht, vind dat je nu niet meer zonder zou willen.

Beantwoorden
Veronika Rutten
3 mei 2013 08:05

Je hebt gelijk, omdat het simpel is doen wij dingen niet.

Beantwoorden

Erg slimme mail inderdaad, zo hoort het!

Wel knap van je dat je binnen een half uur je bagage hebt opgehaald,naar je hotel bent gegaan,ingecheckt hebt en je koffer hebt uitgepakt.

Maar waarschijnlijk had je maar een klein tasje bij je of niet :P?

Beantwoorden

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze aan je mailadres zijn gekomen.. ?

Beantwoorden

Jij bent toch ook het levende voorbeeld van “hoe je succes kunt beïnvloeden” jongeman!

had je wel zonnebrandolie factor tig bij je ;-))
tot morgen!

Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden

Ontbijt Eelco door Lotte
WHPH #2: Koop je Leven terug
Joris Toonders
Joris Toonders (25) begon op zijn 15e met Internet Marketing en heeft nu 45 man in dienst…
Menu