Facebook

Facebook Adverteren: 26 veelvoorkomende vragen beantwoord!

96 reacties

Met Facebook Adverteren kun je een enorme boost geven aan je business. Zelf zetten wij hier al geruime tijd vol op in en de resultaten liegen er niet om! Vanuit onze community krijgen wij regelmatig vragen over het adverteren op Facebook. Omdat deze kennis nuttig is voor velen, beantwoord ik de meest gestelde vragen nu in deze blogpost.

In de FAQ hieronder vind je tips & tricks om jouw Facebook advertising optimaal in te richten. Mis je een vraag? Stel hem dan hieronder in de reacties en wij doen ons best om hem zo snel mogelijk te beantwoorden!

Voordat ik op de vragen inga, wil ik je eerst wat tips geven die de basis van je advertenties gaan vormen. Zonder dit geen maximaal resultaat! Voor meer tips verwijs ik je graag naar ons ebook met 42 Facebook tips.

Tip 1: Maak een onweerstaanbaar aanbod

Geen sale zonder een goed aanbod. Wil je dus je Facebook Ads slim inzetten en hier geld aan verdienen, zul je moeten zorgen dat je aanbod staat als een huis.

Tip 2: Zorg voor krachtige copy

Bij een onweerstaanbaar aanbod hoort ook goede copywriting. Voer deze door in je aanmeldpagina/salespagina, het aanbod zelf en natuurlijk de copy van je advertentie.

Tip 3: Maak budget vrij

Tegenwoordig kun je moeilijk mensen bereiken op Facebook zonder daar wat budget tegenaan te gooien. Vervelend, zou je kunnen denken. Maar niets is minder waar! Wat is er mooier dan 1 euro in Facebook gooien en er 2 uitkrijgen? Als je jouw Facebook advertenties goed inricht, is dit snel een feit.

Tip 4: Target de juiste doelgroep

Je kunt op Facebook eenvoudig grote aantallen mensen targeten. Beter is echter om je advertentie te richten op een specifieke doelgroep. Hoe specifieker je doelgroep, hoe beter jij jouw onweerstaanbare aanbod kunt laten aansluiten bij hun behoefte. Dit geldt voor je aanbod zelf en natuurlijk ook voor je advertentie over dit aanbod.

Tip 5: Meten is weten!

Alle antwoorden die wij geven zijn gebaseerd op wat wij uit ervaring hebben geleerd. Het is echter wel zo dat er altijd uitzonderingen zijn die de regel bevestigen. Daarom raden wij altijd aan om je advertenties te testen en hier je eigen lessen uit te trekken. Wij geven een best practice, maar misschien kom jij voor jouw specifieke doelgroep en branche op een nog wel betere practice uit!

Frequenly Asked Questions

1. Ik heb een advertentie aangemaakt maar de resultaten vallen tegen. Kan het zijn dat mijn doelgroep niet goed op advertenties reageert?

Het succesratio van advertenties hangt van vele factoren samen. Deze factoren zijn eerder intern (goede copy, targeting, aanbod, aanmeldpagina – zie de tips hierboven) dan extern (de klanten, locatie, etc.). Zorg dat de basis van je advertentie goed staat, dan zullen de resultaten meegaan.

2. Eelco zegt dat je likers van je bericht kunt uitnodigen om je pagina te liken, maar ik friend ze dan persoonlijk in plaats van namens mijn bedrijf. Hoe zit dit?

mensen uitnodigen voor facebook page

Dit ligt aan het account waarmee je bent ingelogd. Zorg dat je Facebook gebruikt vanuit je bedrijf in plaats van vanuit je persoonlijke profiel. Dit kun je doen door rechts bovenin te switchen tussen je bedrijfspagina en je persoonlijke profiel. Vervolgens kun je mensen die je bericht hebben geliked uitnodigen.

Werkt dit niet of wil je iets anders proberen, check dan eens of het wel lukt vanuit een andere browser. Dit schijnt ook nog wel eens wonderen te doen.

Overigens kun je altijd overwegen om iemand het uitnodigen van mensen voor je te laten doen. Het is een simpele klus die snel veel van jouw kostbare tijd in beslag kan nemen.

3. Ik zit in de afvalbranche en mijn advertenties worden steeds afgekeurd. Hoe zit dit en hoe kan ik adverteren zonder afgekeurd te worden?

Het kan lastig zijn om voor afvalprogramma’s te adverteren door de restricties die Facebook in de advertentierichtlijnen heeft staan. Eigenlijk geldt dit voor de hele gezondheidsmarkt. Zo mag je niet teveel bloot laten zien op Facebook en mag je geen resultaten garanderen. Ook before & after foto’s zijn lastig. Bekijk voor de specifieke voorwaarden het advertentiebeleid van Facebook en zorg dat je de regels in acht neemt om je berichten te laten goedkeuren.

Met een simpel trucje in de Power Editor kun je afgekeurde advertenties ook gemakkelijk rechtzetten. Als een advertentie wordt afgekeurd, wordt in de Power Editor heel duidelijk aangegeven waarom dit zo is en wat je kunt aanpassen om hem wel goed te laten keuren. Gebruik deze informatie om je advertentie vervolgens helemaal goed in te richten.

4. Ik heb een post geboost en hij loopt geweldig. Ondertussen wil ik nog een andere post gaan boosten. Kan ik twee posts gelijktijdig laten lopen?

Jazeker, je hoeft niet bang te zijn dat je mensen ‘overvraagt’. Als iemand door zijn of haar timeline scrolled zien ze binnen een paar minuten soms wel honderd berichten. Bovendien komen berichten van één afzender nooit regelrecht onder elkaar.

5. Hoe meet je de conversie over tijd?

facebook conversie pixel plaatsen

Je kunt Facebook Ads op 2 manieren meten:

Door een conversiepixel op de bedankpagina te plaatsen. Elke bezoeker die hier komt wordt als conversie gemeten
Door Google Analytics hiervoor in te richten. Dit kun je het beste door een gespecialiseerd bureau laten doen.

Het zou kunnen dat je af en toe een verkoop niet meet. Dit is niet erg. Je meet altijd het worst case scenario en als je de advertentie hiermee al winstgevend kunt krijgen, weet je dat het sowieso safe is om op te schalen.

6. Kan je converteren zonder meteen duizenden euro’s te besteden?

Je kunt al converteren met budgetten vanaf 5 euro. Natuurlijk geldt wel het principe: schaal op wat werkt! Als je – hypothetisch gesproken – met duizend euro investering tweeduizend euro kunt verdienen, waarom zou je het laten?

7. Wel of geen hashtag (#) gebruiken?

facebook hastag gebruik

Je krijgt niet direct meer bereik door het gebruik van een hashtag. Wel kunnen mensen Facebook doorzoeken met hashtags (identiek aan hoe dit in twitter werkt). Zo kan het zijn dat mensen die geïnteresseerd zijn in een bepaald onderwerp op jouw advertentie stuiten als je hier je hashtags slim op inricht.

8. Als ik post (zonder te boosten), zal ik dan steeds dezelfde mensen bereiken?

Ja, in grote lijnen zal je steeds dezelfde mensen bereiken. Facebook kijkt namelijk naar de mensen die het meest geïnteresseerd zijn in jouw posts en verspreid ze onder deze mensen, omdat het zijn leden zo relevant mogelijke berichten wil laten zien. Wees hier echter niet te bang voor, mensen worden worden Facebook niet zo snel ‘overvraagd’ omdat ze in slechte enkele minuten al snel honderden berichten zien (zie vraag 5 hierboven voor meer info).

9. Hoe kun je voorkomen dat je steeds dezelfde mensen target?

Nogmaals (zie vraag 5 en 9): wees er niet al te bang voor dat mensen je bericht meerdere malen zien. Sommige mensen hebben dat gewoon nodig. Een Facebook timeline zit altijd vol en mensen scrollen gemakkelijk 100 berichten in 3 minuten. Het is echt niet erg dat jij daar dan een paar keer in voorbijkomt. Sterker nog, dat zou juist goed zijn.

10. Ik worstel met de doelgroep instellingen. Wat is verstandig ten aanzien van de targeting aantallen en doelgroepbepaling?

Om je doelgroep te bepalen kun je in eerste instantie een grote doelgroep aanmaken met alle interesses die jouw doelgroep mogelijk heeft. Vervolgens kun je segmenten van deze doelgroepen gaan targeten. Zo kun je gaan kijken welke interesses beter converteren en welke minder goed converteren.

Stel jezelf eens de vraag welke personen bekend zijn binnen jouw markt, welke evenementen jouw doelgroep bezoekt of welke tools jouw doelgroep gebruikt. Dit zijn enkele vragen waarmee je de interessegebieden van jouw doelgroep kunt bepalen.

Je kunt bij doelgroepbepaling ook targeten op geografische regio en op taal.

facebook targeting

11. Kies ik voor CPC of CPM bidding?

facebook budget

In principe kan je beide gebruiken, maar soms zul je met de ene of de andere vorm van bidding goedkoper uit zijn. Dit hangt af van het soort campagne.

Bij retargeting is CPM logischer. Mensen kennen je al en zullen eerder geneigd zijn te klikken. Met CPC zouden zo de kosten een stuk hoger liggen.

Voor een koude doelgroep is vaak CPC beter. Dan betaal je per resultaat.

Dit zijn stelregels en er zijn uiteraard altijd uitzonderingen die de regel bevestigen. Daarom raden wij altijd aan het verschil voor jouw advertenties te testen. Dan zie je meteen wat goedkoper is en maak je geen onbedoelde fouten.

12. Welk type Ad is het meest geschikt voor het weggeven van een ebook?

Wat voor ons hiervoor het beste werkt zijn Page Posts. Deze pakken veel ruimte en mensen kunnen erop reageren.

Uiteraard geldt ook hier het principe: meten is weten! Test dus verschillende soorten posts per campagne als je zeker wilt weten wat werkt.

13. Ik test me suf. Hoeveel Ads moet ik nu werkelijk splittesten?

Dat hangt natuurlijk helemaal van jezelf af, maar je kunt al splittesten vanaf 2 Ads en vaak zegt dit al genoeg om te kunnen optimaliseren. Dat doen we bij Winst.nl meestal ook. Tijd speelt natuurlijk ook een rol in kostenefficiëntie.

14. Kies ik voor een zakelijke pagina of een privé profiel?

facebook zakelijke pagina

Dit is voor iedereen verschillend. Het hangt af van wie je bent, wat je doet en hoe je in de markt staat voor wat voor soort pagina je kiest. Zo hebben wij bij Winst.nl een zakelijke pagina voor Winst.nl en een aparte zakelijke pagina van Eelco de Boer als publiek persoon. Wij merken dat we betere resultaten mee hebben met Eelco de Boer dan met de Winst.nl pagina, dus als jouw persoon zich hiervoor leent zou je dit ook kunnen proberen.

15. Hoe laad ik een custom audience in?

facebook custom audience

Het is mogelijk om een custom audience in te laden aan de hand van e-mailadressen die je van klanten hebt. In de power editor kun je bij aangepaste doelgroepen deze audience selecteren.

16. Als ik een campagne opzet, kan ik een doel kiezen. Wat houdt dit in?

Aan de hand van het doel van je campagne meet Facebook je resultaten af. Het kan dus erg handig zijn deze in te stellen. Bij Winst.nl gaan wij eigenlijk altijd voor conversie-optimalisatie, maar je kunt bijvoorbeeld ook kiezen voor ‘pagina likes’ of ‘website clicks’ kiezen – afhankelijk van wat voor jou het meest relevant is.

17. Ik wil veel tekst plaatsen, maar Facebook keurt hierdoor mijn advertentie af. Hoe kan ik zorgen dat dit wel werkt?

facebook ad tekst

Bij Winst.nl en op de Facebookpagina van Eelco de Boer plaatsen wij standaard veel tekst. Dit werkt goed voor ons, dus wij blijven het herhalen. Wil je dit ook doen, let er dan wel op dat je een bericht promoot en niet een plaatje. Volgens de richtlijnen van Facebook mogen plaatjes die je promoot namelijk niet teveel tekst bevatten.

In de advertentiemanager heb je limieten. In de power editor heb je meer vrijheid en hier kun je meer tekst in kwijt.

18. Op welk tijdstip kan ik mijn Ads het beste boosten?

facebook beste tijd

In je Facebook statistieken kun je zien wanneer jouw fans het meest actief zijn op Facebook. Jouw fans zijn uiteraard de beste reflectie van jouw doelgroep. Kies dus voor deze tijdstippen om jouw bericht op te boosten.

19. Ik heb mijn pagina gepromoot en heb veel page likes binnengehaald. Toch is mijn engagement erg laag. Kan het zijn dat ik te maken heb met fake likers?

Je engagement rates hangen natuurlijk ook af van wie je target. Facebook laat de post zien aan likers in de doelgroep die je target. Als je bijvoorbeeld India target heb je goedkope likes, maar waarschijnlijk (tenzij je in India een product verkoopt) geen relevante likers. Fake likers zijn ons niet per se bekend, maar irrelevante doelgroepen wel.

Wij adverteren niet voor likes omdat het weinig resultaat oplevert. Je kunt beter een goede post schrijven waar je veel engagement op krijgt en die mensen gaan uitnodigen om jouw pagina te liken. Die mensen kennen jou al en zitten meer in jouw interessegebied.

Let er op dat je engagement in relatie tot je pagina likes hoog is, dat is een goede indicatie dat je berichten relevant zijn en werken!

20. Ik kan niet photoshoppen. Kan ik dan toch eenvoudig mooie afbeeldingen maken?

Jazeker. Dat kan met de (gratis) software Canva.com.

21. Mijn conversie vanuit Adwords is veel hoger dan uit Facebook. Hoe komt dit?

Op Google zoeken mensen bewust naar jouw producten. Op Facebook kom je gewoon op hun pad. Dit is verantwoordelijk voor een verschil in conversie. Let op: de CPC bij Adwords is daarom ook vaak duurder, dus het wil niet zeggen dat je op Adwords altijd beter uit bent (meestal zelfs niet). Test dit.

22. Kan ik een doelgroep instellen voor organisch bereik>?

Jazeker, je kunt voor elk bericht een doelgroep selecteren, ook voor gratis berichten.

Het nut hiervan is dat je berichten relevanter worden. Dit leidt er weer toe dat je een hoger % engagement krijgt op de post, waardoor de post uiteindelijk weer vaker getoond wordt. Handig trucje! 😉

Dit is ook handig voor het uitsturen van taalgerichte posts. Deze worden dan dark posts: ze komen wel op je pagina, maar enkel de mensen in je doelgroep zullen de post zien.

facebook organisch targeten

23. Ik boost vaak filmpjes maar die worden een stuk minder vaak geliked and andere soorten content. Hoe komt dit?

Een video moeten mensen eerst kijken, dus de drempel voor een like is hoger. De content die over het algemeen het meest geliked worden zijn afbeeldingen. Wat ook werkt zijn krachtige teksten en een duidelijke call to action die aangeeft wat mensen moeten doen.

24. Kan ik ook Ads gebruiken voor B2B

Natuurlijk kan dat. Je kunt bijvoorbeeld targeten op job title. Als mensen daar bijvoorbeeld ‘accountant’ hebben ingevuld, kun je meteen alle accountants in NL bereiken.

25. Wat is het verschil tussen de Ads Manager, de Business Manager en de Power Editor?

De Advertentie Manager is het makkelijkst om mee te beginnen en is het fijnst in het gebruik.

In de Power Editor krijg je vaak eerder toegang tot updates en heeft wat meer functies. Uiteindelijk kun je hier meer mee. (Voor de gevorderde advertiser)

De Business Manager is eigenlijk meer voor agencies en holdings.

26. Wat is een dark post?

Een dark post is een post op je timeline die enkel zichtbaar is voor de mensen die je getarget hebt. Je kunt dark posts bijvoorbeeld op deze manieren gebruiken:

  • Als je elke dag meerdere keren hetzelfde aanbod doet (bijvoorbeeld een webinar of een promo). Dan wordt het soms teveel voor je fans en wil je nieuwe mensen bereiken in plaats van steeds je eigen fans.
  • Als je meerdere talen op je Facebook page hebt en slechts mensen in 1 taal met een bepaald bericht wilt bereiken.
  • Als je meerdere vestigingen hebt en slechts 1 vestiging wilt bereiken met local advertising.

Succes met je Facebook advertising! Heb je een vraag die er niet bij staat? Laat hem dan in de comments achter en wij zullen deze zo goed mogelijk te beantwoorden!

Misschien vind je dit ook interessant

96 reacties. Reactie plaatsen

Afgelopen weekend heb ik jullie concept op mijn FB pagina gebruikt. 1.1115 personen bereikt, 20 likes, 2 x gedeeld en 10 downloads. Wat mij opvalt is veel meer likes dan Eelco liets zien tov downloads. Op een investering van 100,00 in 2 dagen heb ik nu 10 emailadressen erbij. Totale ervaring – niet superslecht, maar zeker niet de omkeer die Eelco suggereerde te bereiken. Zou dit te maken kunnen hebben met het feit dat wij direct aan de consument verkopen. “meer fun” terwijl Eelco met zijn consultancy meer in de gedreven business hoek zit van mensen die echt verder willen.

https://www.facebook.com/villafattoria/

Helaas kan ik er niet bij zijn, vandaar de mail.
Overigens wil ik hetzelfde nogmaals gaan uitproberen, maar dan met een korte video.

Bedankt voor jullie antwoord.
groeten
Clement

Beantwoorden

Ha Youri,

Zou je morgen kunnen demonstreren hoe je na het aanmaken van 1 advertentie verschillende aanmaakt (dupliceert) voor anderen doelgroepen?

Peter

Beantwoorden

Vraag ivm ninja-tip, je kan likers van je bericht uitnodigen om je pagina te liken. Echter ik kan dat niet!ik heb enkel de mogelijkheid om ze als vriend toe te voegen, maar dan friend ik ze persoonlijk en daar zit ik niet op te wachten en heeft mijn pagina niets aan, ligt dat aan fb privacy settings?

Beantwoorden

    Heb ik ook last van bovenstaande op mijn tablet, maar alleen als mijn tablet automatisch op m.facebook.com gesprongen is. Op de PC lukt het wel.

    Mijn vraag is daarom, hoe vertel ik facebook dat ik op mijn tablet via http://www.facebook.com wil werken en niet via m.facebook.com?

    Beantwoorden

    Ja! hier heb ik ook precies hetzelfde! ik kan ze ook niet toevoegen,hoe Eelco het doet. Alleen een vriendschapsverzoek versturen voor mijn profiel.
    terwijl ik meer paginalikes wil

    Beantwoorden

    Ik kon het ook niet. ook niet als ik anders was ingelogd.
    Ben erachter dat dit komt omdat ik op google Chrome zit.
    Google+facebook gaan niet lekker.

    Wanneer je inlogt op je pagina via Internet explorer doet ie te wel!!

    tenminste…bij mij wel 😉

    Beantwoorden
      Youri Meuleman
      27 januari 2016 16:18

      Hmm apart, nouja als dat werkt is dat super 😉 Zelf werk ik ook met Chrome en hier werkt het perfect. Bedankt voor je reactie zeker het proberen waard!

      Beantwoorden

Hi,

Wij zitten in de afval-branche en vrij veel advertenties worden niet goedgekeurd. Het mag – naar mijn weten – niet te veel op afvallen/lichaamsbeeld etc. gespeeld worden. Heb je tips hoe we hier omheen kunnen werken zodat we bijv. wel een afvalprogramma kunnen adverteren zonder afgekeurd te worden.

Groeten,
Jeanet

Beantwoorden

Hoi,

Ik heb een post geboost en die is gaan knallen. Echt geweldig. Ik heb het voorbeeld van Eelco gevolgd en mensen gevraagd om te taggen. Nu wil ik die post nog wel langer boosten en budget verhogen maar tegelijk wil ik ook een post gaan boosten met oproep om deel te nemen aan een challenge. Kan dit tegelijk? Gaat dit elkaar niet bijten?

FF een linkje naar de post die knalt (ben er echt superblij mee!): https://www.facebook.com/AnnekeKrakersPage/posts/428508647343370?__mref=message_bubble

Groet,
Anneke

Beantwoorden

Hi Eelco en Youri,
In de training zeggen jullie dat jullie het bericht hebben gepromoot. Bedoelen jullie dat letterlijk (via de knop onder het bericht), of hebben jullie een advertentie met het bericht gemaakt in de Power Editor?
En mijn tweede vraag is: jullie maken een kopie van de campagne die goed liep voor € 10,- per dag. Zetten jullie de nieuwe ook op € 10,-? En jullie hebben de oude ook laten lopen toch?
Ik kan helaas morgen niet bij de Q&A zijn.
Groet,
Claudia

Beantwoorden

Hoi Eelco en Youri,

Ik heb een vraag met betrekking tot het meten van je conversie. Wij organiseren busreizen naar festivals en evenementen. Wij brengen deze reizen natuurlijk onder de aandacht op onze Facebookpagina en adverteren hier ook mee. Maar het kan natuurlijk zo zijn dat iemand ons bericht ziet, maar niet direct op de link klikt en gaat boeken. Maar dit pas een week later doet, via onze website. Hoe weten wij dan dat hij mede door onze advertentie een boeking heeft geplaatst.

Kortom; Zouden jullie kunnen demonstreren hoe je de conversie meet en hoe wij hard kunnen maken dat het investeerde geld wordt terugverdiend. Want dit heeft natuurlijk ook te maken met het bedrag dat wij kunnen besteden aan advertenties. Zoals Eelco al aangaf, als je 1 euro investeert en 2 euro terugverdiend dan is het wellicht zinvol om het advertentie budget op te schroeven.

Nu krijg ik veelal de opmerking van collega’s: Heel leuk die advertenties op Facebook, maar wie zegt dat het nou iets oplevert en niet alleen maar geld kost.

Wij zijn erg benieuwd! Tot morgen!

Beantwoorden

Stel dat je in twee dagen een maand omzet op je webshop draait, alleen door een combi van heftige korting(50%) +een cadeautje voor iedere bestede 20 euro bij het sharen van het facebook bericht. Dan geloof je je ogen niet. En de printer blijft maar automatisch bestellingen uitprinten. Qua conversie zit het wel goed.

Sinds 3 december blijft het hier knallen. Sinds het eerste webinar van Eelco eind november hebben we er 1000 pagina likes bij.
We hebben hier nu een luxe probleem. Wanneer besluit je om mensen in dienst te nemen? Maw durf ik na 8 jaar te geloven in echte groei?

Beantwoorden

Hoi Eelco,

Ik heb de video ‘Overview’ en ‘Targetin & Ophalen’ bekeken.

– Helaas tot nu toe niet veel nieuws te horen gekregen dan dat ik al in je eerdere webinars had gehoord.

– Ik heb een videoproductie bedrijf en zie niet goed hoe ik nu op de beste manier kan implementeren.

– Raak erg verward met de termen Boosten – Promoten – Advertentie – Campagne

– Heb laatst een ‘advertentie’ aangemaakt maar die kan ik niet terug zien op mijn eigen bedrijfspagina.

– Een bericht boosten hoeft toch niet in de duizenden euro’s te gaan kosten om resultaat te genereren.

– Kan ik mensen taggen zonder dat ik bevriend met ze ben op mijn privé profiel. Met de mensen waar ik mee gewerkt heb wil ik niet meteen ‘vrienden’ mee worden op mijn privé profiel maar het schijnt niet anders te gaan.

– Is het gebruik maken van # een goed idee onder een bericht. Wordt mijn bereik dan meer?

Beantwoorden
    Patricia van der Reep
    27 januari 2016 11:20

    Hoi Eelco en Youri,

    Ik wilde niet sceptisch overkomen. Ben echt heel blij met de informatie die ik tot nu toe via al jullie webinars heb gekregen. Bedankt voor de tips wat betreft mijn videoproductie bedrijf. Ik ben van een social media ‘hater’ zie ik er toch steeds meer het nut van in om dit te gaan toepassen voor mijn business.
    Ik zal jullie blijven volgen want het is voor mij nog steeds best moeilijk allemaal maar het is een kwestie van doorzetten, denk ik : )

    Nogmaals bedankt!

    Beantwoorden

Hoi Eelco & Youri!

Mijn vraag is hoe je kunt voorkomen dat je telkens dezelfde mensen target, zowel organisch als met boosten/advertenties.

Ik bemerk dat mijn organische bereik al vrij aardig is. Op dit moment heeft mijn pagina >15.000 fans en als ik een update plaats is het (organische) bereik tussen 4.000-7.000 mensen. Momenteel ben ik nog aan het “oefenen” met dit project, ik heb nog geen site waar ik kan converteren. Intussen probeer ik te leren van de statistieken.

1. Stel dat ik 7 berichten per week zou plaatsen, bereik ik dan organisch telkens (hoofdzakelijk) dezelfde (4-7.000) mensen? Of verdeelt Facebook de updates onder mijn volgers en kan ik ervan uitgaan dat 7 posts per week een goede strategie is om al mijn volgers wekelijks te bereiken?

2. Wanneer ik tegen betaling adverteer wil ik natuurlijk al helemaal voorkomen dat ik telkens dezelfde mensen target. Retargeting kan werken, maar ergens zit een grens. Op een gegeven moment kan het irritant worden. Hoe voorkom ik dat ik telkens dezelfde mensen bereik met advertenties?

Het is nog niet zeker dat ik er morgen bij kan zijn, ik ga het wel proberen.

Groeten uit Groningen 🙂

Eabele.

Beantwoorden

Beste Eelco & Youri,

1. Mijn doelgroep is enorm (ouders in de USA). Wat is verstandig qua targeting, hoe groot mag de doelgroep zijn per campagne? 100.000? 1.000.000? meer?

2. CPC of CPM bidding?

3. Welk type advertentie is naar jullie idee het meest geschikt voor het weggeven van een ebook? Normale ads? Page post? Link post?

4. Hoeveel ads splittesten jullie bij de start van een campaign?

Groet,
Jan

Beantwoorden

Hallo Eelco,
Ik heb een persoonlijke en een zakelijke pagina. Ik wil persoonlijk zoveel mogelijk persoonlijk houden en de zakelijke pagina laten groeien met meer bezoekers. Wil je het verschil goed uitleggen?
Daarnaast heb ik de volgende vragen (ik heb nog niet de hele cursus gedaan):
Wat is dark post, optinpage, verschil tussen engagement en likes?
Waar vind ik engagement, fanpage, FB mailinglijst?
(alle vragen gaan over de bedrijfspagina)
Groet,
Marleen

Beantwoorden

Ik heb een ‘target audience’ ingeladen van bijna 40.000 email adressen. Hoe kan ik die met mijn ‘gepromote content’ selecteren?

Overigens heb ik er met een paar tientjes 350 likes bij en veel traffic. Ik meet het nog niet door naar mijn opt-ins (kleinigheid, ahum 😉 maar merk wel dat het goed werkt.

Zo heb ik gisteren ‘suriname’ getarget en volgens mij kent het halve eiland me ondertussen.. Erg veel fun, moet ik zeggen en wat een heerlijke mogelijkheden om echt te interacteren met je doelgroep.

Het is bijna een obsessie, maar dat is de start van succes altijd! Ik ben er bij!

Beantwoorden

Beste Eelco en Youri,

Kunnen jullie mij vertellen hoe jullie de facebook campagnes opzetten.
Choose the objective for your campaign: boost, promote etc etc.?

Kunnen jullie van de volgende campagnes (die van jullie) van het volgende laten zien, zoals in facebook ads mastery hoe jullie die opgezet hebben.
-Fans
-websitebezoekers
-eigenaren van pagina’s
-lookalikes
-vrienden van fans
-interesse

Verder wil ik ook weten hoe je de advertentie dupliceert? doe je dit in dezelfde doelgroep of andere? waar heeft het het meeste effect?

Beantwoorden

Hoi Eelco & Youri!

Ik heb vanaf maandag reclame op het facebook over de cursus Pools.
Het is een filmpje met een aanbieding (het hele jaar voor 45 euro) en tekst over het leren van Pools.
Ik krijg steeds meer reacties.

Hoe vind je die reclame?
Ik heb voor 20 euro – 55 likes, 18 keer gedeeld, 12 reacties en filmpje werd 235 bekijken. Ik heb maar 5 cursussen verkocht. De deadline is 31 januari.

Ik ben helaas tot 10.45 aanwezig. Daarna moet ik weg.

https://www.facebook.com/Pools-Online-Caf%C3%A9-113199132028291/?ref=mf

Beantwoorden

Hoi Eelco and Youri,

1.Ik begrijp niet zo goed hoe jullie met betaalde reklames ,zoveel tekst erin kunnen verwerken.Ik krijg de hele tijd de melding dat er in het plaatje van de reklame teveel tekst zit, ok dit begrijp ik, maar dan mag ik ook niet meer als 20 woorden in de tekst die boven het plaatje zit schrijven.
Hoe doen jullie dit?
2.Ik kan niet zoals Eelco dit liet zien, de mensen die reageren op een post, als vriend toevoegen ,ik moet ze een vriendschapsverzoek sturen
3.Ik moet vaak voor reklamecampagnes ,dit via mijn profiel doen,ipv mijn pagina.
4.Doelgroepen kiezen ,hoe doet je dit precies?
5.Ik heb voor de Yogaschool van mijn moeder al een paar keer betaalde reklames gemaakt, we kregen wel wat pagina likes,maar meer dan dit ook niet.
Is het zo dat mensen,die CONSUMENT zijn, dat je meer moet doen om ze binnen te halen,dan mensen die al een bedrijf hebben? Consumenten hebben toch meer overredingskracht nodig? moet je hiervoor dan juist meer zichtbaar op FB zijn? dus meer betaalde reklames?

Dank jullie wel!
groetjes Rani

Beantwoorden

Doe graag mee, waar log ik in?

Beantwoorden

Hai Eelco & Youri,

1 maart ga ik online met mijn bedrijf op Facebook en gaat de website de lucht in.
Yeah!! Ik heb hiervoor drie verschillende advertenties gemaakt. Een filmpje, een tekst en een kaart om het bedrijf op Facebook te promoten. Nu weet ik niet wat handig en het meest vruchtbaar is. Om ze alle drie tegelijk online te zetten en ermee te adverteren of om de zoveel dagen 1 bijvoorbeeld. War adviseren jullie mij?

Alvast bedankt voor het meenemen van mijn vraag.
Tot zo.

groetjes Ilse

Beantwoorden

Ik ben nog een behoorlijke leek op dit gebied en wil het vooral simpel houden. Ik heb een coachpraktijk op het gebied van management en loopbaan coaching. Mijn doel is om meer bezoekers naar mijn website te krijgen. Ik heb je webinar over social sharing gevolgd en dat lijkt een makkelijke en goedkope manier om meer zichtbaarheid te krijgen. Wat gaat adverteren voor mij dan nog toevoegen, vooral gezien de kosten?

Beantwoorden

Goedemorgen,

Ik heb een vraag voor onze FB pagina Jasjehandtasje zijn we echt lekker aan het knallen qua likes en omzet, we halen echt mega goede resultaten. De kosten voor het promoten zijn ook niet bepaald hoog meestal 0,01 cent per websiteklik en 0,002 per actie (like, deel etc) Ben even benieuwd welke manier van adverteren jij me aanraad ik geef nu 15€ per dag uit, denk je dat als ik flink omhoog ga schalen ook flink ga stijgen of zit de boost vanuit mijn reeds aangemaakte likers?

Verder ook even de vraag als ik websites wil verkopen onder mijn bedrijf Kingwebmarketing wat voor tips hebben jullie dan m.b.t. FB ads.

Beantwoorden

Hi Eelco,

Ik werk bij een jong online marketing bureau in de Social Good sector. We zijn net begonnen met meer leads verzamelen via FB, maar hebben nog weinig pagina likes en websitebezoekers. Hoe kan ik het beste een doelgroep maken om een bericht te promoten? Is het in het begin aan te raden heel breed in te zetten (interesses ‘online marketing’, ‘non profit’ etc), of zou je een specifiekere doelgroep aanraden? Hopelijk kun je een voorbeeld geven.

Alvast bedankt!
Laura

Beantwoorden

Wat bedoel je met de krachtige viral multiplier die je in het Facebook webinar noemde?

Beantwoorden

Is er een ideaal tijdstip op de dag om berichten te posten?

Beantwoorden

Hai,

Als we pas zijn begonnen en nu pas beginnen met klantenopbouwen, kunnen we ook jouw methode gebruiken en hoe doen we dat?

Groet,

Thi

Beantwoorden

Dag Eelco en Youri,

ik ben aan het adverteren geslagen om zoveel mogelijk likes te krijgen…wat ik merk is dat het allemaal likers zijn die niet echt mijn doelgroep lijken te zijn. Ik heb het idee dat dit mensen zijn die per klik betaald krijgen. Kan het zijn dat je te maken hebt met fake-likers?

Beantwoorden

Mijn belangrijkste vraag: Wat zijn de gemiddelde conversieratio’s van webinardeelnamens en uiteindelijke verkopen uit z’n een lijst gegenereerd uit facebook?

Ik heb er mee getest en jullie advertentie in exact dezelfde stijl en opbouw ingezet. Resultaat: 30 opt-ins voor 90 euro. (3 euro/optin). Advertentie: https://www.facebook.com/files42/posts/933255490062325 Vrij hoge kosten per opt-in dus. Hoe kan dat?

Beantwoorden

Hoi! Ik ben aan het luisteren. De vraag over de mensen uitnodigen om de pagina te liken zoals eerder gevraagd. Lukt niet, ik ben ingelogd als op mijn pagina.

Groetjes

Beantwoorden

Dag heren,

Tegenwoordig doe ik de meeste advertenties via het advertentiebeheer aanmaken. Hierdoor kan ik ook Instagram toevoegen. Wat mij opvalt is dat we daar giga veel likes krijgen. Onlangs 4500 likes op een op het eerste oog geen speciale afbeelding. Verder weinig tot geen reacties.

Ik vind dit een beetje apart en heb mijn twijfels. Klopt dit bereik wel (wordt de segmentatie hier ook gehandhaafd)? En gaat dit niet ten koste van mijn bereik op Facebook?

Ben benieuwd!

https://www.facebook.com/partyvervoer/
https://www.instagram.com/partyvervoernl/

Beantwoorden

wat voor advertenties zijn het best om te gebruiken als je online je product probeert verkopen.

– pagina promoten ?
– bericht promoten ?
– lokaal bedrijf promoten ?
– website promoten ?
– “aanzetten tot actie” promoten ?

Beantwoorden

    Welke van deze 4 opties gebruiken jullie het meest ? en waarom ?
    &
    Wat is jullie ervaring met video advertenties op Facebook

    Beantwoorden

Hi Eelco,

Wanneer ik posts wil plannen klik ik op het klokje en kan ik dat alleen in het verleden doen, is er een instelling die ik moet veranderen zodat ik in de toekomst kan plannen?

Beantwoorden

Hoi Eelco en Youri,

Ik heb een poging gewaagd met canva.com maar als afzender word ik als nummer weergegeven. Is dan toch een abonnement verplicht?

Ik doe het nu via jpeg:

https://www.facebook.com/modron/photos/a.123473194384874.19545.105020496230144/996722653726586/?type=3&theater

Hartelijke groetjes,
Caroline

Beantwoorden

Ik heb net de ninja-tip uitgevoerd, je moet zo te zien ingelogd staan op je priveaccount staan en naar de FB page gaan, dan op het bericht klikken en dan kan je de mensen uitnodigen je pagina leuk te vinden. Het gene wat nu wel even de vraag is dat ze mij als privé persoon zien die hun uitnodigt klopt dat?

Beantwoorden

Zijn er nog eisen/regels opgelegd door Facebook aan de landingspagina die je gebruikt (pagina waar je naar linkt)?

Zijn er nog tips ( m.b.t. de conversie)?

Beantwoorden

Ha,

Welke kosten per websiteklik (Cpc) zijn in jullie ogen acceptabel?
Ik zit nu op bijv. 0,17 en 0,27 ct bij 2 verschillende advertenties.
En welke kosten zijn voor jullie acceptabel qua kosten van page-likes?

Beantwoorden

Goedemorgen,
ik heb ongeveer 700 likes op mijn facebookpagina. Ik post altijd mijn nieuwe producten (meubelrestyling) maar verkoop eigenlijk niets aan mijn doelgroep. Krijg wel altijd leuke reacties, dus veel kijkers en geen kopers…. Wat doe ik verkeerd?

Beantwoorden

Hoe log je (anders) in onder je pagina? Ik kan volgens mij alleen inloggen via het prive account. Daaronder hangt mijn commerciële pagina. Daarom lukt het mij niet om bericht likers te vragen mijn pagina te liken?

Hoe log je in op een andere manier?

Beantwoorden

Wij hebben data verzameld en weten welke intratuin het meeste van onze producten verkoopt. Ze hebben locaties waar ons product draait en locaties waar ons product amper draait. nu willen we gaan adverteren op locatie maar wat is handiger en levert resultaat op ? adverteren op de locaties die het minder doen of juist die het heel goed doen ?

Beantwoorden

Op FB krijg ik vrij veel likes op acties, maar nog weinig conversie. Wij verkopen golfkleding. Via adwords heb ik een veel betere conversie. Heb je concrete tips? Werkt het anders bij FB? Veel dank en groeten, Beer Flik

Beantwoorden

Heren,

Soms plaatsen wij een bericht en halen we een bereik van 900 terwijl we een pagina van 13.500 likes hebben. We zijn bekend met de edgerank, we houden ons aan de regels en doen geen like en share acties. We maken gebruik van Facebookapps. Hoe kan het dan soms zijn dat dit bereik zo laag is.

We weten dat je voor bereik moet betalen. Hierdoor boosten of adverteren we bijna ieder bericht. Vaak met 5 tot 25 euro. Is dit zinvol, of zou je dat anders doen?

We posten gem. 1 a 2x per dag iets.

Beantwoorden

Hi Eelco,

Ik ben volgens mij een beetje dom geweest.
Op 6 januari heb ik betaald voor het Facebook Ads Mastery webinar en dacht dat dit vandaag (nu dus) gegeven zou worden.
Het blijkt hier nu om een Q&A sessie te gaan…
Is dat webinar dus idd al geweest en zo ja: kan ik dat nog ergens terugzien, zodat ik mijn centjes niet voor niets heb overgemaakt?
Misschien niet de goede plek voor mijn vraag hier, maar weet niet waar anders…
Sorry voor de overlast, groet,

Joost

Beantwoorden

hoe creëer een fanbase ?

Wij posten alles in het engels omdat we ook internationaal verkopen. het liefst wil je dan dat je post vertaald word door Facebook zodat Nederlanders hem in het Nederlands lezen en Duitsers in het Duits.
een voorbeeld: Doritos gaf een drone weg. de post is in het Nederlands maar de Doritos pagina is volledig in het Engels.
hebben jullie ervaring met deze optie ?

of is dit ook een dark post ? kunnen jullie hier ook wat meer over vertellen wat een dark post precies is en hoe je dit aan maakt.

Beantwoorden

Hoi Eelco & Youri,

Mijn bedrijf richt zich op het outsourcen van werkzaamheden. Een van de onderdelen is een netwerk van eigen vergaderlocaties door het hele land. Is het verstandig om per vestiging een eigen FB pagina te maken en te promoten? Of is het beter dit via de bedrijfspagina te doen of misschien zelfs wel via mijn eigen persoonlijke FB pagina?

Beantwoorden

Beste Eelco en Yuri,

Wat is in jullie effectieve content voor de posts die jullie gebruiken? Is er een soort template van tekst en beeld wat jullie standaard gebruiken?

Groeten,
Koen

Beantwoorden

en is het beter om te beginnen met adverteren in NL of ook gelijk richten op de buurlanden?
Ik heb een webshop in babyspullen. gr. Thi

Beantwoorden

Ik maak vaak filmpjes ter prmotie. Deze worden wel Door 2000 mensen bekeken, maar niet geliked. Hoe kan ik zorgen dat ze gaan liken en werkelijk klant worden?

Beantwoorden

Hey,
het is verrijkend om te horen hoe jullie vanuit de praktijk heel wat kennis hebben opgedaan om FB advertising zoveel mogelijk naar je hand te zetten. Prima. Jullie delen die kennis ook. Wat ik me tegelijk afvraag : waarom vind je zo weinig uitgebreide informatie over FB advertising “bij Facebook zelf” : tutorials over het gebruik van Adv Mananger en vooral de meer complexe Power Editor. Dus een beetje meer de theorie. Het lijkt wel of FB zijn gebruikers dat allemaal zelf laat uitzoeken? 😉

Groetjes
Dimitri

Beantwoorden

Hoi Eelco en Youri,
Ik ben reisadviseur en heb al lang zitten nadenken over welke “24 tips” ik zou kunnen weggeven. Maar ik kan niks verzinnen… Hebben jullie ideeën? Dat is het enige wat mij tegenhoudt om aan een optin page te beginnen, maar ik moet wel iets hebben om weg te geven.
Alvast bedankt voor het meedenken.

Beantwoorden

Hoi Eelco & Youri,

Kan je FB ads ook gebruiken voor B2B? Ik doe de marketing voor een klein softwarebedrijfje dat een add-in op Microsoft Excel heeft gemaakt speciaal voor accountants om mega grote Excel sheets snel te kunnen controleren op fouten.

Beantwoorden

Goedemorgen Eelco en Youri,

Ik zit in de horeca. Het vergt wat meer creativiteit een dergelijke actie te vertalen naar mijn markt aangezien wij geen informatie verkopen. Wil ook geen vlakke like & win actie organiseren waar men de pagina moet liken of delen. Nu heb ik bedacht om 100x een arrangement te verloten en wil met deze actie publiciteit creëren en mijn email lijst verder uitbouwen. Men moet hun email adres achterlaten om mee te spelen met de loting.

Ben benieuwd wat jullie van deze insteek vinden?

Het beste!
Martijn

Beantwoorden

Beste Eelco & Youri,

Ons bedrijf bestaat onderliggend eigenlijk uit drie verschillende bedrijven. De promotie doen we vooral gezamenlijk. Het liefst zouden we de kosten van de promotie willen doorbelasten na ratio van het resultaat hiervan. Hoe zouden we dit het beste kunnen doen (hoe kunnen we dit meten?)

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Beantwoorden

Hallo heren,

Hoe target ik Suriname, Zwitserland, welk land of groep dan ook?

Groet Ilse

Beantwoorden

Hoi Eelco en Youri,
Ik ben sinds kort begonnen met een nieuw project. Ik heb in phoenix een website gebouwd waarbij ik maandabonnementen voor kinderknutselpakketten aanbied. Dit gekoppeld aan een maandelijks gratis magazine vol knutselideeen. Het gratis abonnement loopt prima. Ik krijg veel aanmeldingen voor mijn e-mail lijst ( dus mensen die het magazine gratis iedere maand willen ontvangen) en ik wil dit met jouw tips verder uitbouwen.

Nu moet de volgende stap echter ook gaan lukken, de mensen motiveren om ook de pakketten te gaan afnemen. Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen? Ik heb auto responders die na aanmelding starten en stuur regelmatig een mail maar tot nu toe is het resultaat nog gering.
Facebook gebruik ik nu alleen om de aanmeldingen te krijgen voor de opbouw van mijn e-mail lijst. Moet ik dit ook meer direct gaan promoten op Facebook, moet ik een langere adem hebben of moet ik iets anders gaan doen waardoor ik dit kan stimuleren?

Beantwoorden

Dag Eelco en Youri,

Wij hebben een landelijke franchise organisatie voor fysiotherapie met 55 locaties en willen gaan starten met FB adverteren. Kunnen we dat nou beter lokaal doen of landelijk. ? Het doel is om mensen een afspraak te laten maken bij een praktijk voor een onderzoek bij klachten dus de target groepen zijn eigenlijk 55 x lokaal…

groet,
peter

Beantwoorden

Over het niet kunnen uitnodigen om pagina te liken:
Je moet inderdaad als privé je Facebook gebruiken, en dan naar je eigen zakelijke pagina gaan, bijvoorbeeld vanuit je tijdlijn aan de rechterkant, daar wordt de pagina genoemd die onder je privé pagina beheert. Het is dan of je naar een zakelijke pagina van wie dan ook gaat, maar ‘toevallig’ is hij van jezelf. Dán kan je wel mensen uitnodigen om deze pagina te liken door op de likers te klikken.
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben..? 😉

Beantwoorden

    Ik heb de tip van Anke gedaan, en ben via mijn persoonlijke pagina naar de bedrijfspagina gegaan, maar zie nog steeds geen namen van likers.
    Ergens mis ik nog iets; wat moet ik nog meer doen?

    Beantwoorden
Lucas Huizinga
27 januari 2016 10:52

Ha Youri & Eelco,

Weten jullie wie het genie is achter de Facebook campagnes voor Aartjan van Erkel? Het lijkt alsof hij extreem aan het vlammen is op Facebook, hij is niet te ontwijken 🙂

Beantwoorden
    Aartjan van Erkel
    28 januari 2016 09:36

    Het genie achter de campagnes is Anne Raaymakers, Lucas 🙂 Zij en haar Facebook campagnemanager draaien mijn campagnes. Die voor mijn webinar klikt op dit moment erg goed door. Daarom hebben we het budget flink opgeschaald, ook dat verklaart dat je hem vaak voorbij ziet komen.

    Beantwoorden

Hoihoi,
Heb net www gewijzigd in business op mijn zakelijke pagina, maar ik kan geen namen zien die een bericht geliked hebben, alleen aantallen. Ik wil graag deze mensen uitnodigen als vriend zonder hun berichten te zien. Waar gaat het mis?
Groet,
Marleen

Beantwoorden

Wat is het verschil tussen de Ads Manager en de Business Manager?

Beantwoorden

ik wil mijn instagram business account koppelen aan mijn Facebook pagina. hoe doe ik dit ? want ik kan hem nu allen koppelen aan mijn privé Facebook account

Beantwoorden

Wat ik eigenlijk irritant vind is dat mensen op mijn profiel foto vaak veel reageren en liken, terwijl ik JUIST op mijn leuke nieuwe product het geboorteliedje met naam voor 29,- (1 advertentie eruit gedaan voor 15,- eerst verkeerd geadverteerd maar daarna alleen geadverteerd aan mijn likers), redelijk bereik maar geen bestelling.)
Wat doe ik fout? Of moet ik gewoon nog wat meer tips geven waarom ze een liedje bij mij moeten bestellen?

Tips heren?

Beantwoorden

Waarom zou je een Dark Post willen plaatsen, want dan mis je de mensen die je fanpage geliked hebben toch?

Beantwoorden

Even over de cursus, ik ben ingelogd op het dashboard van het ledengedeelte.
Waar vind ik de cursus? Ik heb betaald voor de cursus.

Beantwoorden

Hoi Eelco en Youri,
Hoe kan je voor organisch bereik je doelgroep targeten?

Beantwoorden

Veel geleerd! Heel erg fijn. Veel echt praktische informatie

Beantwoorden

Beste Heren Als eerste top voor deze service.

Mijn vraag is: Mag ik met email marketing mensen oproepen om mijn website te liken en te delen. dmv een prijs aan te bieden??

Jullie haalde dit truukje eens in een webinar om meer info te geven.

Dank voor jullie antwoord

Beantwoorden

Eelco, Youri,

Net begonnen met ondernemen met behulp van internet.

Heel veel geleerd vandaag, heel veel inspiratie opgedaan !

Veel moois te doen 🙂

Dank jullie wel,

Groeten,
Frank

Beantwoorden

Hoi Eelco en Youri,

Ik volg al enige tijd jullie webinars, van Eelco en van Winst maar ook betaal sociaal. Er wordt vaak wel info gegeven, maar altijd met het doel om te verkopen (wat het goed recht is natuurlijk). Nu kunnen we vragen stellen, waar we echt mee vooruit kunnen. Dit apprecieer ik en zou het zeer waardevol vinden om dit vaker te doen.

Je leert van je eigen vragen maar ook die van andere.

Wat me nu voornamelijk bij blijft is dat conversie meten erg belangrijk is en als iets goed loopt niet af laten lopen maar opschalen!

Ik denk dat we op de goede weg zijn met Party-vervoer.nl

Beantwoorden

Hi Eelco en Youri,

Content en Copywriting is wel heel belangrijk merk ik.
Hebben jullie hier tips/advies over om daar beter in te worden of outsourcen.

Thanks! Ronald

Beantwoorden

hoi,
Heel veel geleerd weer!
Het is me gelukt om de mensen uit te nodigen om de pagina te liken!
Maar het allerbelangrijkste:
– betere teksten, een onweerstaanbaar aanbod doen,mensen inspireren of bang maken hahha
dank jullie wel

Beantwoorden

jullie investeren heel veel geld in Facebook. hoe vaak krijgen jullie dit bedrag terug

Beantwoorden

Ik vond dit een super toffe webinar! Wel moeilik om te zeggen wat ik hier concreet van geleerd hebt. Het is meer een soort algemene opfris cursus.

Beantwoorden

Bedankt voor alle antwoorden. Erg praktisch! Ik kan weer verder. Groet, Marius

Beantwoorden

Bedankt voor de antwoorden! (target audience specificeren tot 200.000, pagepost -> ebook etc.) Ga na het webinar meteen toepassen!

Beantwoorden

Hey
dankje voor alle info. Ik ga een faculteit FB ADV oprichten .. 😉

Beantwoorden

Dank jullie wel voor het beantwoorden van mijn vraag.
Heel fijn!
Dank jullie wel!

Beantwoorden

Eelco,

Het was heel fijn dank je wel.

Heb je nog een optie voor leuke actie voor fantasie panty’s?

Ilse

Beantwoorden

Heel fijn dat jullie dit doen, echt een waardevolle toevoeging aan de FB Ads Mastery cursus!
Dank jullie wel!

Beantwoorden

Heb veel geleerd. Dingen waar nog veel vraagteken bij had. bedankt !

Beantwoorden

Super content! Ik raakte aardig gefrustreerd met Facebook, maar deze nieuwe inzichten geven nieuwe mogelijkheden voor me. Thanks!

Beantwoorden

Hallo Youri,
ik hoop dat dit nog werkt, dat ik mijn vraag nog kan stellen.
Een organisch bericht targeten lukt mij nog niet, kan daar geen button voor vinden…
wel voor waar ben je, wat doe je etc. en natuurlijk de mogelijkheid om in te plannen. Maar niet om te targeten..
alvast bedankt, Mieke

Beantwoorden

Hey Eelco & Youri,

Super waardevol webinar/training!

Ik ben echt benieuwd naar de resultaten bij het implementeren van de tips,vooral bij de Shop in Mexico waar we het afgelopen jaar flink zijn gegroeid bijna alleen puur via Facebook!

Hebben jullie nog een goede tip voor een GIVE AWAY/TRIPWIRE voor een webshop in dameskleding? (kortingscode bijv? of betere ideën?)

Thanks!

Roy

Beantwoorden

Hi Youri,
Het doel dat jullie hebben gekozen voor de campagne in de PE is mij nog niet helemaal duidelijk. Is dat ‘Websiteconversies’, of ‘Klikken naar website’?
Groet,
Claudia

Beantwoorden

Handige tip Thanx…
“Stel jezelf eens de vraag welke personen bekend zijn binnen jouw markt, welke evenementen jouw doelgroep bezoekt of welke tools jouw doelgroep gebruikt. Dit zijn enkele vragen waarmee je de interessegebieden van jouw doelgroep kunt bepalen.”

Beantwoorden

Loopt advertentiebeheer op Facebook altijd via je privépagina? Ik wil adverteren met mijn bedrijfspagina, maar wanneer ik in de account kom, zie ik enkel mijn privépagina genoemd en niet namens mijn bedrijfspagina. Ik kan ook niet switchen. Gaat het goed zo of moet ik een ander account aanmaken en hoe doe ik dit voor mijn bedrijfspagina dan?
Heb ik tevens de ID code van mijn bedrijfspagina nodig voor de pixel op mijn website? Hier zijn er ook twee van.

Ik wil graag de juiste toevoegen.

Dus ik hoop dat je hierover kunt adviseren.
Alvast ontzettend bedankt.

Groet, Tamara

Beantwoorden

Een vraagje: Is het mogelijk om een like actie uit te zetten onder de personen die eerder je bericht hebben geliked of hebben gereageerd?

Hoe stel je deze doelgroep in?

Alvast dank!

Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden

7 facebook tips waarmee jij facebook master wordt
7 Facebook tips waarmee jij een ware Facebook Master wordt
hoe een uitvinden een ondernemer wordt
Hoe een Uitvinder een Ondernemer wordt met Paul van Aarle
Menu