Ondernemerschap

Stop met het verkopen van je PRODUCT

Geen reacties

Gisteravond zijn Danielle en ik op stap geweest hier in Amsterdam. Toen we naar huis wilden regende het enorm, dus we besloten om een taxi te nemen.

In dit geval gingen wij naar de taxi toe en stapte we zelf in, maar wat nou als wij besloten om bij de tramhalte te gaan staan en de taxichauffeur ons er van moest overtuigen dat het beter was om in de taxi te gaan ten opzichte van de tram?

Zou hij vertellen wat voor motor er in de taxi zat? Dat er geen enkele deuk in de auto zat? Dat er een supersonische airco in zou zitten? Dat de auto uit 2010 kwam?

Dit is wat veel ondernemers doen, ook op het internet, omdat ze verliefd zijn op hun product. Ze verkopen teveel de eigenschappen van het product, terwijl dat veel klanten helemaal niet interesseert.

Door simpelweg te begrijpen wat je klant echt wilt, in plaats van wat jij als verkoper belangrijk vindt, wordt verkopen op een eens stuk makkelijker en zullen je conversies door het dak gaan.

Als deze taxichauffeur ons moest overhalen, zou hij dan met de eigenschappen van zijn auto ons over de streep trekken, of zou hij met andere argumenten komen, op basis van wat wij willen?

Het was al laat, we waren moe en wilde snel naar bed, denk je dat het ons ook maar iets uitmaakte wat voor merk taxi we in zaten? Hoe snel hij kon of wat voor kleur het was?

Het enige wat wij wilden is snel en veilig naar huis, en gelukkig was er een aardige chauffeur uit Haarlem die ons naar huis bracht.

Wanneer je een lening bij een bank wil, verkopen ze dan een rentepercentage en contracten, of verkopen ze een mooi plaatje zodat je een keertje extra op vakantie kunt, een leuke auto erbij kunt kopen en een nieuwe keuken in je huis hebt?

Hoe zou het gaan met de verkopen van Coca Cola gaan wanneer ze hun strategie zouden aanpassen en gaan “verkopen” wat ze daadwerkelijk verkopen? Het zou raar zijn als er in hun commercials werd gepromoot hoeveel aspartaam en suiker er in hun producten zou zitten, en toch is dit iets wat verkopers teveel doen!

Stop met het verkopen van je product, en begin met het verkopen van de oplossing!

Misschien vind je dit ook interessant

“Het Spel”

Een poosje geleden reed ik terug uit Parijs want we waren naar een concert van “Jay-z” geweest. Op een of andere manier vind ik het lekker om lange afstanden te rijden, want net als bij lange afstanden hardlopen krijg ik altijd supermooie inzichten, alleen is autorijden een stuk minder slecht voor je knieen 😉 Tijdens...
Lees verder
hangmat

Een Shortcut naar Succes?

Ondernemers-succes is niet voor iedereen weggelegd - dat blijkt o.a. uit cijfers van de KvK, die in de eerste helft van 2012 aangaven dat maar liefst de helft van de startende ondernemers binnen 5 jaar de handdoek (al dan niet noodgedwongen) in de ring gooit. Wat zijn de factoren die bepalen welke ondernemer succesvol wordt en welke niet? Ga voor de...
Lees verder
Steve Jobs

Wat Ik Heb Geleerd Van Steve Jobs…

Shit, Steve Jobs is overleden, ik vind het echt verschrikkelijk. Het zit de hele dag al in mijn "lijf" en vind het echt verschrikkelijk. Aan de andere kant: het klinkt misschien raar, maar ik vind het tegelijkertijd ook weer inspirerend. Die man heeft zo’n legacy opgebouwd, ongelooflijk. Ik vind het inspirerend dat een man die...
Lees verder

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden.

7 Veel Gemaakte Fouten Van (Internet) Ondernemers
De Ideale Internetonderneming
Menu