Internetmarketing

Op het internet geldt geen tijd, alleen traffic…

Geen reacties

Soms hebben wij cursisten die er een half jaar tot een jaar over doen om een e-book te schrijven. Vervolgens gaan ze rustig aan een plan werken om een website te laten maken. Dan moet er nog het e.e.a. vormgegeven worden en dan gaat het e-book naar een redigeur om de tekst te controleren.

Andere cursisten doen er 2 dagen over om een e-book te schrijven, regelen iemand die de website online gooit en laten hun teksten even checken door hun partner… Daarna gooien ze het online en aan de hand van de feedback verbeteren ze hun bestaande product totdat het nagenoeg perfect is.

Wie wint?

Het moge duidelijk zijn dat de ondernemers die veel tempo maken ongetwijfeld gaan winnen van ondernemers die langzaam zijn, zo simpel is het.

Toch zien veel ondernemers dit niet in en zien onbewust “snelheid” als “onverantwoordelijkheid” maar het leuke op het internet is, is dat de secondes, minuten, uren en dagen heel anders gelden dan in de “echte” wereld.

Wanneer je euro’s voor uren ruilt kun je vaak gewoon niet sneller dan jezelf kunt werken of dan dat er klanten binnen komen maar via het internet kun je met de meeste websites onbeperkt groeien en kan het letterlijk over “een nacht ijs” gaan.

Wanneer jij vanmiddag je website online krijgt en je benadert vanmiddag nog een topaffiliate die een mailing eruit stuurt naar 100.000 mensen dan garandeer ik nu al dat je vanavond niet slaapt van de spanning.

Wanneer jij vanmiddag je website online krijgt en je zet direct een goede Google Adwords campagne op dan kun je vanavond al op de eerste pagina van Google staan, en als je het goed doet misschien wel op de 1e plek van Google.

Wanneer jij vanmiddag je website online hebt maar deze nog niet “lanceert” omdat het nog niet goed genoeg is kan ik je nu al garanderen dat je zult gaan verliezen van de ondernemers die wel tempo maken.

Op het internet geldt geen tijd, alleen traffic

Elke dag dat jij uitstelt je website online te zetten of je product te lanceren is een dag dat je bezoekers, inschrijvers en klanten mist die je waarschijnlijk nooit weer terug zult krijgen. Elke bezoeker telt.

De perfectionist zal altijd verliezen van iemand die zijn product “goed genoeg” vindt om online te zetten.

Veel mensen leven nog in de oude tijd en hebben onbewust het idee dat alles “perfect” moet zijn maar het mooie op het internet is dat je altijd, maar dan ook altijd je site, e-book, product of wat dan ook kunt verbeteren…

Slechter dan dit wordt het niet…

Dit klinkt misschien wat negatief maar dit is de betere insteek die je kunt hebben als internetondernemer. Je kunt er maanden over doen om iets perfect te maken maar je kunt ook iets online zetten wat “goed genoeg” is en aan de hand van de feedback die je ontvangt je proces, site en product verbeteren.

Toen wij de eerste “Business in a Box” lanceerden in mei 2007 was dit product bij lange na niet “perfect”. Het design van de mappen was niet perfect, er zaten hier en daar misschien wel wat spelfouten in sommige pagina’s en sommige links die in de mappen werkten werkten niet meer.

Business In A BoxToch MOEST het wel opgeleverd worden en hebben we in een relatief korte periode dit fantastische programma samengesteld en het is een van de beste (tijds) investeringen geweest die ik ooit heb gemaakt.

Heb ik me zorgen gemaakt om de foutjes die in het programma zaten? Tuurlijk!

Toch moest het af en kregen we geen feedback over de foutjes maar wel over andere onderwerpen. We zijn dat product constant gaan verbeteren en nu hebben we een programma dat nagenoeg perfect is.

Binnenkort wordt het volledig digitaal dus we kunnen altijd uitbreiden en verbeteren. Toch mooi, dat internet! (mocht je nog één van de “fysieke” Business in a Boxen willen ontvangen inclusief een fikse korting en enkele bonussen klik dan hier).

Slechter dan dit wordt het niet” is dus misschien wel een van de betere mindsets die je kunt hebben als ondernemer. Vorige week las ik nog dat je je in feite elke keer dat je iets lanceert je eigenlijk een klein beetje moet schamen omdat het net niet perfect genoeg is.

De dingetjes die jij ziet die niet helemaal perfect zijn valt 99% van de mensen niet op, dus waarom focussen op die 1% terwijl je die 99% van de mensen kunt helpen met iets wat nagenoeg perfect is?

Toen wij vorige week woensdag Winst.nl lanceerden was ik me er heel erg van bewust dat deze site (in mijn optiek) nog lang niet perfect is, maar we hebben de site wel gelanceerd.

Waarom?

Omdat we nu al met deze site enorm veel mensen kunnen helpen en dat we het altijd nog kunnen en gaan verbeteren.

Werkt bevrijdend!

Succes!

Eelco de Boer

Misschien vind je dit ook interessant

Eén goed idee

Op het moment dat YouTube werd verkocht voor 1,65 miljard, hoorde ik heel veel mensen om me heen zeggen: “Had ik het maar bedacht!” In dit geval gaat “had ik het maar bedacht” alleen niet helemaal op. Het idee van een website waar mensen videootjes kunnen uploaden en deze videootjes vervolgens op een website kunnen...
Lees verder

Google is watching you

De octrooiaanvraag was al in 2005 ingedient, maar afgelopen week is hij dan uiteindelijk toegewezen, zo meldt search optimalisatiebedrijf SEO by the Sea. Google heeft het patent toegewezen gekregen voor een systeem dat muisbewegingen volgt. Hiermee worden zowel kansen als valkuilen gecreëert voor Internet Marketeers. Om de zoekresultaten te rangschikken op relevantie houdt Google rekening...
Lees verder

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden

Betrouwbare Adviseurs?
De Gouden Marketing Combinatie
Menu