Internetmarketing

Online pseudoniemen gebruiken?

Geen reacties

Het gebruik van pseudoniemen (een andere naam gebruiken dan je echte) is in de schrijverswereld een redelijk bekend fenomeen. Steeds vaker zien we ook op internet dat mensen uit veiligheid een pseudoniem gebruiken, omdat ze anoniem willen reageren in een discussie.

Vaak kiest men uit veiligheidsoverwegingen ervoor om niet zijn of haar echte naam te gebruiken. Internet is super transparant: een in het verleden gemaakte misstap kan door de krachtige werking van zoekmachines zo achterhaald worden.

Door gebruik te maken van Google cache kun je bijvoorbeeld webpagina’s bezoeken die niet meer online staan. Er valt dus weinig te verbergen!

Transparantie in je internetbusiness

Bij het voeren van een internetbusiness is transparantie dan ook erg belangrijk. Vooral ondernemers die zelf een dienst leveren of een product maken, verbinden vaak hun eigen naam aan het product of de dienst. Regelmatig gebruiken ze hun eigen naam als handelsnaam en registreren ze deze naam ook als domeinnaam.

Maar wat als je als online ondernemer actief bent in uiteenlopende branches? Is het niet raar dat je onder dezelfde naam verschillende producten promoot als bijvoorbeeld affiliate? Is het dan verstandig om een pseudoniem te gebruiken als je blogberichten schrijft over verschillende producten?

Zelf ben ik voor transparantie. Op internet komt immers (bijna) alles uit. In het geval van affiliates die meerdere uiteenlopende producten promoten, raad ik ook altijd aan gewoon de eigen naam te gebruiken.

Hoe denken jullie hierover? Plaats je reactie en ervaringen over het gebruik van online pseudoniemen onder dit blogbericht.

Misschien vind je dit ook interessant

Denk groot, start klein!

Op een van mijn vorige seminars gaf een goede vriendin van mij, Yvon Kruger, een presentatie over hoe ze haar business heeft opgezet. In juni 2007 volgde ze voor het eerst een tweedaags seminar bij mij, waarbij de ze Business in a Box kreeg. Deze bestond toentertijd nog uit acht mappen, acht cd’s en acht...
Lees verder

De marketingagenda

Als je kijkt naar een van de meest belangrijke taken van jou als ondernemer om je business draaiende te houden, dan is dat natuurlijk de marketing. Jij moet ervoor zorgen dat je veel bezoekers naar je website krijgt, dat je veel verkopen realiseert, dat je naamsbekendheid wordt vergroot, dat je bestaande klanten goed worden bediend...
Lees verder

Hoe saai is jouw bedrijf?

Mensen willen vermaakt worden. Dat geldt niet alleen voor deze tijd, maar eigenlijk voor alle tijden wel. Ze willen leuke dingen ervaren en interessante verhalen te vertellen hebben om aan andere mensen door te geven. In hoeverre is jouw bedrijf zo ingericht dat mensen thuis aan de keukentafel een verhaal vertellen over jouw bedrijf? Of...
Lees verder

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden.

30 euro door het afvoerputje
E-mailmarketing software
Hoe ontvang je meer inschrijvers op je nieuwsbrief?
Menu