Webwinkels

Je Eigen Groupon?

2 reacties

We hebben Luondo eind vorig jaar gelanceerd en de groei van Luondo is fantastisch. Voor zover je het nog niet wist: met Luondo kun je gratis en eenvoudig een mooie webwinkel starten.

(Klik hier voor een overzicht van een aantal Luondo webwinkels)

We voeren constant updates door en kijken voortdurend op welke manier de webwinkelhouders van Luondo betere omzetten kunnen draaien via hun Luondo webwinkel. Hun succes is natuurlijk ook ons succes!

Internet is constant in beweging en bij diensten als deze is het van enorm belang om trends in de gaten te houden en hierop in te spelen. Eén “trend” van de afgelopen periode is natuurlijk de “Deal van de dag” sites als Groupon. Wij geloven enorm in het “deal van de dag principe” voor specifieke nichemarkten of zelfs voor specifieke webshops.

Wanneer je bijvoorbeeld een webshop in surfartikelen hebt (of een weblog), hoe tof zou het dan niet zijn om elke dag (of één dag in de week) een heel scherpe aanbieding te doen die een “no brainer” is voor je klanten?

Ideaal voor het verkrijgen van nieuwe klanten, het verkopen van je oude voorraad of om de boel gewoon even lekker wakker te schudden.

Hoe zou je het vinden om je eigen “deal van de dag” site op te zetten voor jouw markt, webshop of weblog? Ik ga je hier zo iets meer over vertellen, maar waarom werken deze” deal van de dag” sites zo goed?

Tijdslimiet + Beperkte Voorraad = Sales

De mens heeft een aantal basisangsten en één van de basisangsten is de angst om iets te verliezen. Op die angst wordt natuurlijk enorm ingespeeld met bijvoorbeeld een Groupon. Het eerste wat mijn vrouw ’s bijvoorbeeld ochtends doet, is Groupon checken en geloof me, Groupon heeft al veel aan ons verdiend ;). Ook wij zijn een stelletje angsthazen ;).

Mensen zijn bang een topaanbieding mis te lopen en dit werkt supergoed door de combinatie van een tijdslimiet en een beperkte voorraad.

Wat werkt goed bij deze sites?

De combinatie van het hebben van een tijdslimiet (tot X geldig) en het aanbieden van een beperkte voorraad (X aantal te verkrijgen) is absoluut “killer”.

Denk je dat de “Deal van de Dag” formule goed werkt voor jouw business? Maak dan een gratis Luondo webwinkel aan (of als je al een Luondo shop hebt, implementeer het dan direct!).

Practice what we preach

De enige kosten die er bij een Luondo webwinkel zijn, zijn 25 cent per bestelling in je webwinkel. Onze “Deal van de Dag” is dat je alleen de aankomende 24 uur 100 credits kunt kopen voor slechts 9,9 cent per bestelling (oftewel € 9,95 ipv € 25,-).

Klik hier om onze “Deal van de Dag” te bekijken, bekijk hier een overzicht van Luondo webwinkels en klik hier om naar het Webwinkel Forum te gaan!

Tags:

Misschien vind je dit ook interessant

Webshop Serie Vol. 1: Je product

Welkom bij deze nieuwe serie op Winst.nl! Mijn naam is Leendert Nauta en ik ben sinds 2002 actief met het verkopen van producten en diensten op internet via diverse webshops. In deze serie blogs ga ik mijn "stappenplan" over webshop marketing delen. Dit is deel 1, waarin ik het ga hebben over verkoopbare producten. Verkopen...
Lees verder

Geld verdienen met een webshop

Er valt heel veel te vertellen over webshops en hoe je veel geld kunt verdienen met een webshop. Als je echter kijkt naar de basis, zijn er een aantal dingen waar je aan moet voldoen wil je een succes van je webshop maken. Heel veel webshops passen deze basisregels niet toe, dus als jij dit wel...
Lees verder

2 reacties. Reactie plaatsen

Interessant artikel Eelco!
Heb ook al een aantal keren iets bij groupon besteld, werkt verslavend trouwens 🙂

Beantwoorden
Eric Markies
9 augustus 2011 15:38

hoe beheer je de produktvoorraad bij deal van de dag sites? moet je alles zelf inkopen? wat als stock uitverkocht is nog voor de dag om is? wat met je overschot? moet je voor iedere dag telkens een nieuw contract met je leverancier aangaan? Lijkt me nogal een tijdsrovende bezigheid. Hoe gaat dit alles praktisch in zijn werk?

Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden

Webchamp
Herhaling Live Webinar (10 Tips Over Topdomeinnamen)
15 jaar en de muur
15 Jaar & “De Muur”
Menu