Internetmarketing

Internetondernemen vanuit een Passie voor Muziek

1 reactie

Internetondernemer Gilles de Smit van 22Tracks.com vertelt in dit inspirerende interview over zijn passie voor muziek en de succesvolle startup die hij samen met Vincent Reinders is begonnen.

Met 100.000 facebook-volgers en dagelijks 50.000 luisteraars in 4 grote Europese steden is 22 Tracks een ware hit op het internet waar we met zijn allen veel van kunnen leren.

Neem tussen alle kerstdrukte door even de tijd voor een dosis inspiratie en ontdek:

vinkjeWelke vormen van marketing 22 Tracks gebruikt;
vinkjeWie Gilles’ rolmodellen zijn;
vinkjeHoe zij de ‘coolness-factor’ weten te creëren en te behouden;
vinkjeWat ze met Social Media wel en niet doen;
vinkjeWat één van de belangrijkste skills is als startende ondernemer…

Wil jij ook met jouw passie aan de slag als internet ondernemer? Maak dan nu een afspraak met 1 van onze coaches voor een gratis telefonische sessie!

Tags:

Misschien vind je dit ook interessant

De marketingagenda

Als je kijkt naar een van de meest belangrijke taken van jou als ondernemer om je business draaiende te houden, dan is dat natuurlijk de marketing. Jij moet ervoor zorgen dat je veel bezoekers naar je website krijgt, dat je veel verkopen realiseert, dat je naamsbekendheid wordt vergroot, dat je bestaande klanten goed worden bediend...
Lees verder

Geld verdienen als online tuinman?

In de onderstaande video is stap voor stap te zien hoe "Jan de Tuinvriend" zijn internet business heeft opgezet en hoe deze business op de automatische piloot draait. Je ziet onder andere hoe Jan zijn blog werkt, zijn opt-in pagina's, zijn salespage en alle overige onderdelen van zijn internet business. Jan is marktleider in Nederland...
Lees verder

Welke rol speelt het internet in de verkiezingen?

Vandaag de dag kunnen de politieke partijen niet meer om het internet heen in hun verkiezingscampagne. Om zoveel mogelijk kiezers te bereiken zul je als politieke partij slim gebruik moeten maken van de online sociale media platformen zoals Twitter, Hyves, YouTube, Facebook, Blogs enzovoorts... Twitterende politici Twitter is al behoorlijk ingeburgerd bij de Nederlandse politici,...
Lees verder

Strategie vs. Technieken

Als internet marketeer is het belangrijk dat je constant op de hoogte blijft van de nieuwste ontwikkelingen. Er zijn talloze nieuwe ontwikkelingen die steeds op ons pad komen, maar het is aan jezelf om te kijken welke technieken je daadwerkelijk gaat hanteren en welke je besluit over te slaan. Dit heeft heel veel voordelen, omdat...
Lees verder

1 reactie. Reactie plaatsen

Heerlijk om te zien welke stappen ondernemers nemen als start-up en het ‘out of the box denken’ toepassen op zowel hen business als marketingstrategie. Ik heb het gevoel dat de marketingstrategie van 22tracks goed is uitgerold onder de doelgroep. Er zijn natuurlijk veel muziekliefhebbers die dit concept direct omarmen, maar wat doet 22tracks om er voor te zorgen dat bezoekers terug blijven komen waardoor 22tracks ook daadwerkelijk een ‘top of mind positie’ verkrijgt? Is er na het verlaten van de site een marketingstaartje of zit het succes in de contactmomenten van de online en offline doelgroepkanalen?

Tot slot mis ik het verdienmodel. Ik hoor iets over T-shirts en gratis evenementen, maar een ondernemer denkt ook in financiële termen. Graag had ik daar iets meer diepgang in willen zien.

@ Interviewer, Goede vragen! Het valt me op dat je naast je vragenlijst ook direct inhaakt op uitspraken. Dat maakt het een leuk en interessant interview! Keep it up!
@ Gilles, ik begreep dat je bij ID&T hebt gewerkt. In augustus 2014 begint mijn afstudeerstage; heb je nog connecties?

Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden

Milan van den Bovenkamp
Milan van den Bovenkamp heeft 10.000 ‘Kinderen’
Een Internetonderneming Starten op Basis van Parkeren bij Luchthavens?
Menu