Tempo is alles

Wanneer je kijkt naar de meest succesvolle bedrijven, dan zijn hun eigenschappen vaak dat ze niet log maar, enorm flexibel zijn en dat ze snel kunnen inspelen op nieuwe trends.

Vooral in deze tijd – het informatietijdperk – gaat alles gigantisch snel en is het belangrijk voor een bedrijf om snel te kunnen handelen. Daarom is tempo van gigantisch groot belang.

Hoe sneller je implementeert, des te eerder er resultaten zijn

Dit is natuurlijk heel erg logisch, maar het is een waarheid als een koe. Ik zie het ook bij onze meest succesvolle cursisten. Op het moment dat zij een goed idee hebben, implementeren zij het meteen en zien ze direct over de hele linie - op al hun pagina’s, websites en producten - een verbetering.

Als je dit uit moet stellen omdat je er niet aan toekomt, de tijd je inhaalt of omdat je onderneming heel erg log is, kan het maar zo zijn dat je wordt ingehaald door concurrenten die bijvoorbeeld veel flexibeler zijn. Tempo is dus echt alles.

Op het moment dat je vandaag iets kunt doen, waarom zou je het dan uitstellen tot morgen? Vooral wanneer het gaat om marketingdoeleinden of verbeteringen van je bedrijf, raad ik je aan om veel sneller te handelen dan je nu misschien wel doet.

Motion creates emotion

Wanneer je in beweging bent, komt er ook veel meer los bij jou, je personeel en bij de mensen met wie je werkt, maar ook bij je klanten.

Als ik een tijdje niets doe op mijn blog of bijvoorbeeld op Twitter, dan denken veel mensen dat ik stilsta of dat het niet meer zo snel gaat als voorheen. Tijden waarin ik heel erg actief ben, veel seminars geef, video’s maak en veel blogposts schrijf, hebben mensen juist het idee dat ze me overal tegenkomen.

Het kan maar zo zijn dat ik in de periodes dat ik minder aanwezig ben, wel keihard aan het werk ben, maar doordat ik bepaalde marketingmiddelen gebruik (zoals het blog, video’s, seminars, etc.) komt er ook iets los bij mijn klanten. Daardoor is er veel meer word of mouth, wordt er veel meer over gesproken en hebben mensen ook veel meer het idee dat er echt wat gebeurt.

Bij jezelf werkt het precies hetzelfde. Op het moment dat je productief bent en veel dingen gedaan krijgt, creëert dat een bepaald gevoel. Je bent voldaan, hebt de juiste energie en je krijgt veel dingen gedaan, waardoor jij ook weer geïnspireerd raakt om misschien nog wel harder te werken.

Maar in periodes dat je minder hard aan het werk bent en er weinig beweging in je onderneming zit, kom je vaak vast te zitten. Motion creates dus emotion!

Elke seconde telt

Een heel mooie uitspraak van Donald Trump vind ik: “Every second counts.”

Dat is natuurlijk ook gigantisch waar. Geld kun je altijd opnieuw maken, maar tijd is iets wat je nooit weer krijgt. Waarom zou je dus dingen uitstellen en je tijd verdoen, terwijl elke seconde gewoon telt?

Elke seconde is weer een seconde dat je iets goeds kunt doen en je bedrijf vooruit kunt helpen. Zorg er dus voor dat je niet al te veel tijd verdoet aan dingen die er niet echt toe doen.

A dream is a deadline with a date

Wanneer jij een bepaalde deadline hebt voor bijvoorbeeld een marketingcampagne, een productlancering of iets anders, dan heb je in feite al een droom waargemaakt. Het is in feite een droom met een deadline. Dit vind ik een heel mooie uitspraak, omdat je op deze manier ook mijlpalen kunt implementeren.

Mijlpalen inplannen is overigens een uitspraak van Tonny Loorbach van de Internet Marketing Universiteit, maar het is ook hartstikke waar. Een van mijn mijlpalen was bijvoorbeeld het lopen van twee marathons. Dat waren voor mij beide a dream with a date.

Ik wist de exacte datum dat ik die marathon zou gaan lopen en nadat ik die marathon had gelopen, had ik weer een mijlpaal toegevoegd aan de toffe dingen die ik heb gedaan.

Heel veel toffe dingen kun je dus van tevoren inplannen, maar wanneer je meer tempo maakt, kun je nog veel meer mijlpalen inplannen.

Vandaag is de dag

Waarom zou je uitstellen tot morgen, terwijl je vandaag ook heel belangrijke zaken kunt gaan doen? Waarom zou je wachten met het opzetten van een succesvolle internet business?

Want je weet dat hoe langer je wacht, des te moeilijker het wordt. Elke dag dat je bijvoorbeeld niet online bent, is weer een dag dat je geen verkopen hebt, geen inschrijvers op je nieuwsbrief hebt en geen Google resultaten opbouwt.

Victory bier

Het is belangrijk om hard te werken, maar het is ook belangrijk om je deadlines te vieren. Dit is iets wat wij altijd doen. Altijd wanneer wij bijvoorbeeld een seminar of succesvolle productlancering hebben gehad, sluiten wij dit seminar af met een victory biertje in onze lokale stamkroeg.

Door je harde werken en je deadlines te vieren met leuke dingen, begint je onderbewustzijn goede associaties te krijgen met hard werken. In mijn optiek kan dat je business alleen maar goed doen.

Tempo is dus alles. Zorg ervoor dat je constant in een bepaalde flow zit, veel momentum hebt en dat er constante beweging is.

Voor een echte ondernemer is namelijk niets zo mooi als dat er constant beweging is en dat je continu bezig bent met het uitbreiden, aanpassen en bedenken van oplossingen voor moeilijke problemen. Dit geeft de echte ondernemer een kick en dit zorgt er ook voor dat de echte ondernemer nog veel harder kan gaan.

Succes!

Eelco de Boer

Laat hieronder een reactie achter! 0 reacties

Laat een reactie achter: