Internetmarketing

Inspelen op de actualiteit is goud waard!

5 reacties

Internet raakt elke dag voller en voller met informatie, zodoende wordt het (theoretisch gezien) ook elke dag een heel klein beetje moeilijker om er met jouw website en informatie uit te springen.

Voorheen kon je nog prima hard maken dat mensen in de overload aan informatie op internet zochten naar kwalitatief goede en verzamelde informatie en dat wanneer jij dat aanbiedt, je een prima product hebt…

Tegenwoordig is dat ook nog zeker het geval maar het wordt wel moeilijker om je te onderscheiden van alle andere websites in jouw niche, daar komt bij dat de kwaliteit van websites en zoekmachines ook gigantisch is gestegen en mensen dus “al Googlende” sneller bij de kwalitatief goede informatie uitkomen.

Hoe spring je er nu uit?

Een degelijk businessadvies voor de lange termijn wat ik je kan geven is om je goed te positioneren aan de hand van blogs, video marketing, seminars enzovoorts maar je kunt ook iets gemakkelijkers doen om tegenwoordig veel bezoekers te krijgen…

Speel in op de actualiteit!

Wanneer je de hypes en trends gaat volgen en daar met je business op in speelt zul je zien dat je supersnel grote hoeveelheden bezoekers kunt trekken.

Toen bijvoorbeeld een tijd gelden de film van The Secret uit kwam had je de zoekmachines kunnen domineren door daar in Adwords op te gaan adverteren en artikelen over The Secret op je blog te plaatsen.

Een van de eerste Hyves Groepen die in die “hype” werd gecreëerd trok meteen meerdere duizenden leden in enkele weken…Veel gemakkelijker wordt internet ondernemen niet!

De Hype van the secret is nu wel geweest (geloof me) maar zo zijn er elke week trends en hypes die de mensen bezig houden, de een natuurlijk wat mondialer dan de andere…

Wanneer jij consequent bij een hype een kwalitatief artikel op je blog zet of gaat adverteren in Adwords zul je ontzettende hoeveelheden bezoekers trekken, gegarandeerd!

Wat is het addertje?

Het klinkt heel makkelijk en natuurlijk is er een addertje (naast dat het natuurlijk “werk” is om het bij te houden en er bovenop te zitten maar succes behaal je nu eenmaal niet door op je luie stoel te blijven zitten).

Het addertje is dat dit veelal tijdelijke bezoekers zijn, zodra een hype afkoelt dalen de bezoekers weer ontzettend, het is dus korte termijn marketing wat je hiermee doet. Wanneer je het echter blijft doen maken al die korte termijn hypes samen wel een lange termijn strategie!

Recent voorbeeld

Een mooi voorbeeld is www.ruudmoetmee.nl, toen laatst in de media werd aangekondigd dat Ruud van Nistelrooij niet opgenomen werd in de selectie van het Nederlands elftal voor het WK startte een slim persoon direct een website waarop mensen konden stemmen dat Ruud wel degelijk mee moest.

De site werd opgepakt door nu.nl en trok duizenden stemmen binnen de eerste uren, super om te zien hoe een viraal concept binnen enkele uren na lancering kan exploderen naar een groot succes, puur en alleen door in te spelen wat er speelt onder de mensen…

Tags:

Misschien vind je dit ook interessant

Eén goed idee

Op het moment dat YouTube werd verkocht voor 1,65 miljard, hoorde ik heel veel mensen om me heen zeggen: “Had ik het maar bedacht!” In dit geval gaat “had ik het maar bedacht” alleen niet helemaal op. Het idee van een website waar mensen videootjes kunnen uploaden en deze videootjes vervolgens op een website kunnen...
Lees verder

De kracht van gratis

Er wordt weleens gezegd: "Hoe meer je gratis weggeeft, hoe meer er terugkomt." Deze filosofie hanteer ik ook voor mijn business. Als je alleen al kijkt naar Winst.nl, zie je dat ik honderden artikelen en meer dan tien E-books heb geschreven, tientallen video’s heb gemaakt, webinars heb gegeven en noem maar op. Dit geef ik...
Lees verder

5 reacties. Reactie plaatsen

Ik heb hier zelf ook ervaring mee. Oké, geen duizenden bezoekers maar toch een duidelijke stijging van bezoekersaantal in de statistieken.

Dit was ten tijde van een actie van de overheid voor veilig internetten (Stanislav video op Hyves). Deze staat beter bekend als “Je bent bekender dan je denkt”.

Door er vrij kort na het lanceren van die campagne een artikeltje over te schrijven stond ik toch een paar uur in de topresultaten van Google (wanneer je zocht op de naam van die mail).

Je kunt het artikel vinden op http://www.glennmulleners.nl/ik-ben-bekend/

Daarnaast zorgde iemand anders voor een linkje op YouTube.

Beantwoorden

ik weet niet wie dit blog bericht heeft geschreven, maar het houd dus in dat je boven op het nieuws moet zitten en idd infentief moet zijn, en hard werken, maar daar is nog nooit iemand van dood gegaan (wel van stress). vind dit een waardevolle tip, en zal hier zeker in de toekomst reking mee houden bedankt

groeten manuel

Beantwoorden

Als je er snel bij bent en als ‘een van de eersten’ goede content aanbiedt over een bepaald onderwerp, dan werpt dat absoluut zijn vruchten af. Het nieuws goed in de gaten houden en vooruit plannen is erg belangrijk. Doen!

Beantwoorden

B-R-I-L-J-A-N-T actueel logo !

Beantwoorden

@Marijke

Inderdaad, maar wel handig om even de browsercache te legen. Ik dacht: wat is er toch een ophef over een nieuw logo, ik zie niks?:S 😉

Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden

“Ik heb hier een brief…”
Blauwdruk Voor Een Internet Business
Menu