Internetmarketing

Hoe versla je je concurrenten, ongeacht hoe groot ze zijn?

Geen reacties

In feite is het heel erg simpel om je concurrenten te verslaan via het internet.

Het maakt hierbij helemaal niets uit hoe groot of klein jij bent als onderneming, want het gaat er alleen maar om hoe goed jij het internet toepast en wat voor internetstrategie jij hanteert.

Heel veel van jouw grote concurrenten hebben geen duidelijke internetstrategie. Ze hebben een dure website, een groot marketingbudget en ze kunnen het zich veroorloven om veel te veel te betalen per bezoeker bij bijvoorbeeld Google AdWords.

Toch is het mogelijk om hier tegenop te boksen en in feite is het heel erg simpel. In grote lijnen gaat het om twee dingen:

Onderdeel 1: Meer bezoekers

Als jij meer bezoekers naar je website krijgt ten opzichte van je concurrenten en alles zou hetzelfde zijn (je hanteert dezelfde prijzen en hebt dezelfde conversieratio), dan zul je vanzelfsprekend meer omzet gaan draaien dan je concurrenten. Zo simpel is het!

Onderdeel 2: Hogere conversies

Wanneer jij meer bezoekers naar je website krijgt en hogere conversies scoort ten opzichte van je concurrenten, zul je ook veel meer omzet gaan doen. Op die manier kun je je concurrenten verslaan.

Veel kleine ondernemers hebben de belemmerende overtuiging dat ze denken dat ze een groot budget moeten hebben om veel te spenderen aan advertenties, bijvoorbeeld bij Google AdWords.

Dat is alleen grote onzin natuurlijk. Als jij namelijk een euro uitgeeft en er komt twee euro voor terug, hoe vaak wil en zal jij die euro uitgeven? Een beetje ondernemer zal die euro onbeperkt willen uitgeven.

Hoge conversies op je website zijn dus van gigantisch belang. Doordat jij hoge conversies op je website hebt, zul je ook veel meer kunnen uitgeven aan advertenties bij Google en doordat jij veel meer uitgeeft aan advertenties bij Google, krijg je weer veel meer bezoekers (onderdeel 1!).

Doordat je meer bezoekers krijgt en hogere conversies hebt, zul je dus veel meer omzet gaan genereren.

De voordelen als kleine ondernemer

De kleine ondernemer is flexibel, terwijl heel veel grote partijen en concurrenten juist heel erg groot en log zijn. Als zij een verandering willen doorvoeren in hun systeem, gaat er vaak weken, maanden of soms wel jaren overheen voordat ze het kunnen doorvoeren.

Jij als ondernemer hebt de internet marketing kennis, je hebt een netwerk van mensen die het snel voor je kunnen aanpassen en als je vandaag een idee hebt, kun je het morgen of zelfs vandaag al uitvoeren. Jij kunt veel sneller schakelen dan je grote concurrenten.

De kleine ondernemer is dus veel flexibeler en absoluut in staat om meer bezoekers naar zijn website te krijgen en hogere conversies te scoren dan al zijn concurrenten. Hierdoor kan hij dus echt veel beter scoren.

Ik zie het in heel veel verschillende markten (ook heel concurrerende markten, zoals de afval- en diëtenmarkt) dat de kleinere jongens met simpelweg een E-book of een dvd constant op nummer 1 in Google staan wanneer je kijkt naar Google AdWords of Google AdSense.

Hierbij scoren ze veel beter dan de grotere partijen zoals Modifast of Herbalife. Dat is natuurlijk niet voor niets. Dat komt doordat de kleinere ondernemer flexibel is, meer bezoekers naar zijn website krijgt en hogere conversies scoort.

Succes!

Eelco de Boer

Misschien vind je dit ook interessant

Eén goed idee

Op het moment dat YouTube werd verkocht voor 1,65 miljard, hoorde ik heel veel mensen om me heen zeggen: “Had ik het maar bedacht!” In dit geval gaat “had ik het maar bedacht” alleen niet helemaal op. Het idee van een website waar mensen videootjes kunnen uploaden en deze videootjes vervolgens op een website kunnen...
Lees verder

Google is watching you

De octrooiaanvraag was al in 2005 ingedient, maar afgelopen week is hij dan uiteindelijk toegewezen, zo meldt search optimalisatiebedrijf SEO by the Sea. Google heeft het patent toegewezen gekregen voor een systeem dat muisbewegingen volgt. Hiermee worden zowel kansen als valkuilen gecreëert voor Internet Marketeers. Om de zoekresultaten te rangschikken op relevantie houdt Google rekening...
Lees verder

Hoe saai is jouw bedrijf?

Mensen willen vermaakt worden. Dat geldt niet alleen voor deze tijd, maar eigenlijk voor alle tijden wel. Ze willen leuke dingen ervaren en interessante verhalen te vertellen hebben om aan andere mensen door te geven. In hoeverre is jouw bedrijf zo ingericht dat mensen thuis aan de keukentafel een verhaal vertellen over jouw bedrijf? Of...
Lees verder

Denk groot, start klein!

Op een van mijn vorige seminars gaf een goede vriendin van mij, Yvon Kruger, een presentatie over hoe ze haar business heeft opgezet. In juni 2007 volgde ze voor het eerst een tweedaags seminar bij mij, waarbij de ze Business in a Box kreeg. Deze bestond toentertijd nog uit acht mappen, acht cd’s en acht...
Lees verder

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden

Eén goed idee
Het internet is aan het puberen
Menu