emailmarketing

Hoe ontvang je meer inschrijvers op je nieuwsbrief?

1 reactie

E-mail marketing is een van de beste verkoopmethoden die je kunt toepassen op je business. Je bouwt een band op met je (toekomstige) klanten en kunt ze prima op de hoogte stellen van nieuws, speciale aanbiedingen en nieuwe producten en/of diensten.

Gemiddeld heeft een bezoeker 7 contactmomenten nodig om tot een aankoop te komen. Door e-mail marketing toe te passen, kun je meerdere contactmomenten maken waardoor je de kans dat een inschrijver een klant wordt vergroot.

Je mailinglijst kan de “backbone” van je onderneming zijn. Je hoort niet voor niets vaak de zin: “The money is in the list“. Maar hoe zorg je er nu voor dat mensen zich inschrijven op je mailinglijst?

Maak inschrijvingen mogelijk op je website

Allereerst moet je natuurlijk de mogelijkheid bieden dat mensen zich kunnen inschrijven op je mailinglijst. Het is namelijk niet toegestaan om zomaar mensen op je lijst te zetten zonder dat ze dit weten.

De (anti) Spam wetgeving is hier duidelijk over: inschrijvers dienen zich “double opt-in” aan te melden voor je mailing. Ze moeten dus zelf hun gegevens invullen en vervolgens de inschrijving bevestigen door op de link in de eerste mail te klikken.

E-mail programma

Het beheren van de e-mailadressen hoef je gelukkig niet meer zelf te doen in je Hotmail of Outlook. Er zijn diverse e-mail marketing software en systemen die je hiervoor kunt gebruiken. Een aantal bekende zijn: Aweber, GetResponse, YMLP en Enormail.

Er zijn betaalde mogelijkheden, maar voor de starter zijn er ook gratis diensten. Bij bijna alle diensten is het mogelijk om naast het beheren van de lijsten en het maken en verzenden van mailings ook een zogenaamde “autoresponder” aan te maken. Met deze functie kun je mailings op gezette data verzenden of bijvoorbeeld nieuwe inschrijvers om de 2 dagen een bericht toezenden.

De opt-in box

Uit onderzoeken is gebleken dat de plaats op de website waar bezoekers zich kunnen inschrijven van invloed is op de conversieratio (het aantal inschrijvingen). Het blijkt dat de beste plaats voor een opt-in box (een veld voor inschrijving) rechtsbovenin op de site is.

Een website die de opt-in box daar plaatst, zal dus automatisch meer inschrijvingen ontvangen dan een website die de opt-in box ergens onderin de site verstopt heeft.

Geef waarde aan je inschrijvers

Vaak zie je de tekst “Schrijf u in voor onze nieuwsbrief” op sites staan. Dit is niet de beste manier om e-mailadressen te verzamelen. Je bezoeker wil er graag iets voor terug. Als jij dus meer waarde teruggeeft dan de bezoeker verwachtte, heb je een streepje voor.

Bij het in ruil voor de inschrijving geven van waarde kun je denken aan:

  • een rapport met 10 gratis tips
  • een gratis E-book
  • toegang tot een speciale video 
  • een kortingsvoucher
  • etc.

De beste optie hangt af van het product of de dienst die je aanbiedt. Bij een webshop zal het “weggeven” van een kortingsvoucher vaak leiden tot een inschrijving op de mailinglijst en een eerste verkoop. 😉

Inschrijvingen via Social Media

De html code van de opt-in box op je website kun je natuurlijk ook gebruiken op andere plaatsen op internet. Een goede optie is het verzamelen van e-mailadressen via sociale media netwerken als Facebook en Twitter.

Je kunt vrij eenvoudig een opt-in box plaatsen op je Facebook (fan)page en zo inschrijvingen ontvangen van mensen die anders misschien nooit op je website terecht waren gekomen.

Ook Twitter kun je inzetten voor het verkrijgen van inschrijvingen. Zo kun je een bericht posten met een link naar je opt-in pagina of box. Natuurlijk geldt ook voor deze manier dat je de inschrijver waarde moet geven.

Plaats je vragen en/of opmerkingen hieronder. Rechtsbovenin op Winst.nl kun je je inschrijven op onze eigen mailinglijst. Je ontvangt dan de “Blauwdruk voor Geld Verdienen via Internet” geheel gratis! 😉

Enormail

Misschien vind je dit ook interessant

E-mailmarketing software

E-mailmarketing: Outdated?

Tijdens de hoogtijdagen van social media vraagt men zich wel eens af of e-mailmarketing zijn beste tijd niet zo’n beetje gehad heeft. Met een Facebook fanpage en Twitteraccount kun je toch ook prima contact houden met je klanten en hen promoties voorschotelen? Social media is toch helemaal van deze tijd en e-mail niet? Tijd om...
Lees verder

1 reactie. Reactie plaatsen

Voor een newbe in emailmarketing zijn deze tips erg waardevol. Top info om van start te gaan met het opbouwen van een nieuw hoofdstuk in mijn business.
Thanks

Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden

Online pseudoniemen gebruiken?
Youtube Winst
Video marketing: Youtube tip!
Menu