Facebook

Hoe Facebook mijn business volledig op zijn kop heeft gezet…

Geen reacties

Elk jaar ga ik samen met mijn gezin minimaal 1 maand aaneengesloten naar het buitenland. De afgelopen jaren zijn we zo meerdere malen voor een langere periode naar de Verenigde Staten gegaan, omdat er door de jaren heen veel mooie vriendschappen zijn ontstaan met mensen die in de States wonen.

maand trip

Behalve dat we er met het gezin even lekker uit zijn, vind ik het altijd heerlijk om deze langere periodes te combineren met een flinke dosis inspiratie en inzichten. Veruit de beste manier om dat te doen is tijdens seminars en trainingen – en weer poppen dan de Verenigde Staten op. Ze zijn daar simpelweg een stuk scherper als het gaat om ondernemerschap, marketing en sales.

Toen ik eens ik op Necker Island was, raakte ik goed bevriend met Joe Polish, die in Phoenix een groep met succesvolle ondernemers faciliteert genaamd de ‘25K group’. Het Annual Event van de 25K group viel vorig jaar in onze trip naar de States en dit event heeft een hoop betekend voor mijn business.

Check hier de “I Love Marketing Podcast” waarvoor Joe Polish en Dean Jackson mij hebben geïnterviewd.ilovemarketing2

Ik durf wel te zeggen dat het Annual Event van Joe Polish, en dan met name 1 presentatie, mijn liefde voor internetmarketing weer heeft aangewakkerd.

Tijdens het event zijn er veel sprekers die in 10 minuten hun meest succesvolle techniek mogen delen. Sommige sprekers mogen iets langer op het podium en krijgen een half uur.

Brendon Burchard was 1 van deze sprekers die een half uur kregen. Dit half uur heeft alles voor me veranderd.

Hij deelde met de groep ondernemers hoe hij zijn succes heeft uitgebreid via Facebook. Persoonlijk ben ik nooit fan geweest van het ‘blauwe monster’ en het werkte ook niet voor me. Althans, dat dacht ik. Tot ik zijn presentatie zag!

Ik ken Brendon al een hele tijd en ik begrijp zijn businessmodel goed. Waar ik met name respect voor heb, is zijn discipline. Zijn discipline om steeds sterker te worden, meer mensen te bereiken en zichzelf en zijn business continue te verbeteren.

Het eerste wat mij fascineerde, was dat hij Facebook helemaal niet nodig had. Zijn businessmodel is (en altijd al geweest) het houden van lanceringen via veel grote affiliates. Dit alleen al zorgde ervoor dat zijn mailinglijst constant groeide en zijn omzetten jaarlijks hoger werden.

Ik was dan ook onder de indruk toen hij vertelde dat simpelweg alleen al door Facebook zijn mailinglijst met 400% was gegroeid. 400%! Wow. In mijn optiek zat Brendon allang aan de top, maar door 1 nieuwe methode aan zijn marketingstrategie toe te voegen groeide zijn business exponentieel. Fascinerend…

opt in and out options with a pen on white paper background

Ik kan me nog goed herinneren dat ik enorm nodig moest plassen. Na 10 minuten hield ik het niet meer. Toch heb ik 20 minuten gevochten om niet weg te lopen bij de presentatie, want elk woord dat uit zijn mond kwam, was goud.

Na de presentatie voelde ik aan alles in mijn systeem dat dit een complete gamechanger voor me zou zijn. Ik ben de technieken die ik van hem heb geleerd gaan toepassen en een half jaar later had ik er op mijn mailinglijst meer mensen bijgekregen dan in de totaal 10 jaar dat ik mailinglists aanleg. Ik gaf webinars met duizenden aanmeldingen en mijn ‘bekendheid’ is door het dak gegaan. Allemaal dankzij Facebook!

42 Facebook Tips

Ik heb een uitgebreide blogpost voor je geschreven waarin ik EXACT uitleg wat mijn strategie is en hoe ook jij dit kunt doen. Hier vind je de 42 Facebook tips.

Super als je even laat weten wat je ervan hebt geleerd in het reactieformulier.

Succes!

Misschien vind je dit ook interessant

Adverteren op Facebook

Adverteren op Facebook: een nieuwe dimensie

Gisteren las ik een nieuwsbericht over Facebook. Vanaf 2012 gaat Facebook advertenties in het nieuwsoverzicht plaatsen. Tussen de updates van je vrienden zul je vanaf volgend jaar ook korte advertenties gaan zien. Deze advertenties komen waarschijnlijk overeen met pagina's die je al eerder geliked hebt. Je zult dus geen irrelevante reclameuitingen zien, maar de advertenties zijn...
Lees verder

Facebook Marketing tips met Anne Raaymakers

Zelfs als je niets met Facebook marketing doet, mag je het podcast interview dat Maarten had met Anne Raaymakers niet missen. Of misschien júist als je er niks mee doet? Anne is een serial entrepreneur en tevens Latverhoger. Ze heeft in de twintig plus jaar dat ze onderneemt verschillende bedrijven gehad, die ze ooit begon...
Lees verder

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden

Uitbesteden, Internationaal gaan & SEO tips voor Webwinkels met Kees van Dijk van WebwinkelSucces.nl
Uitschrijvingen van je mailinglist, dat mag natuurlijk niet
Menu