Ondernemerschap

Dingen Die Urgent Zijn Of Belangrijk Zijn, Waar Kies Jij Voor?

Geen reacties

Het voelt goed om snel brandjes te blussen, snel veel geld te verdienen of een trucje te hanteren om snel een bepaald resultaat te krijgen.

Veel ondernemers zijn altijd maar op zoek naar “instant gratification”, oftewel directe voldoening. Ze zijn gedreven door emoties en bekijken alles op korte termijn.

Als ze vandaag veel sales doen, denken ze miljoenen te verdienen. Als ze morgen geen sales hebben, denken ze dat ze bankroet gaat en raken ze in paniek en bedenken ze iets vlugs om direct weer dat goede, positieve gevoel te krijgen.

Het is exact hetzelfde met gezondheid. Wanneer je even wat minder energie hebt, is het makkelijk om een blikje redbull achterover te tikken, een reep chocola op te eten of net even een paar drankjes meer te nemen dan goed voor je is. Je voelt je direct beter!

Toch weten we allemaal dat wanneer je structureel gezond leeft, eet, drinkt, slaapt, dat je die “snelle suikers” helemaal niet nodig hebt.

Wanneer je een ondernemer bent, en je gehele business is gebaseerd op trucjes en snel geld, dan zul je het altijd moeilijk houden. Wanneer je structureel de goede dingen doet bouw je aan een gezond fundament en heb je een langere termijn visie, en hoef je je geen zorgen te maken voor de korte termijn.

Het verschil tussen plezier en geluk

Wanneer je een gezonde business hebt, met veel goede klanten die graag bij je terugkomen en je biedt echt kwaliteit, zul je veel meer geluk ervaren dan wanneer je voor het snelle plezier gaat, en er alles aan doet om zoveel mogelijk geld uit de zak van je klanten te kloppen.

Wanneer je ff lekker een zak chips leegtrekt heb je even een pleziertje maar na een half uur voel je je weer klote, maar ff een uur squashen zal je op lange termijn gelukkiger maken, behalve als je door je enkel gaat, zoals ik gisteren 😉

Begrijp me niet verkeerd, ik ben een geboren marketeer en wanneer je product of dienst echt waarde levert voor je klant, dan is het ook je morele verplichting om zo goed mogelijke marketing te doen en moet je ook zeker niet te bang zijn om te verkopen, en het bieden van veel (gratis) waarde op je website is één van de dingen die daar perfect voor werken.

Ik heb in de afgelopen jaren al 10 gratis e-books geschreven, tientallen uren aan gratis video’s en audio, honderden artikelen en veel gratis tools laten ontwerpen. De e-books die ik bijvoorbeeld in 2006 heb geschreven zijn nog steeds waardevol voor de mensen die op Winst.nl komen en dat noem ik langere termijn marketing.

Veel mensen zijn constant “urgente” dingen aan het doen, zoals het constant beantwoorden van e-mails, maar wanneer je dit zou beperken en je focussen op de “belangrijke” dingen, en de tijd die je normaal besteed aan “urgente” dingen besteedt aan het schrijven van bijvoorbeeld 1 blogpost per dag, dan heb je over een jaar al 300 artikelen op je website, en over 5 jaar al 1500 artikelen. Toch komen de meeste mensen daar nooit aan toe, omdat ze het “te druk” hebben.

Er zit een groot verschil tussen druk zijn, en productief zijn 😉

Je zult niet direct een groot resultaat zien, maar over een jaar is je website niet meer uit de zoekmachines weg te denken en hoef je niet meer op zoek naar trucjes om snel bezoekers naar je website te krijgen.

De meeste mensen overschatten wat ze in een jaar kunnen doen, en onderschatten wat ze in 10 jaar kunnen doen! (Tony Robbins).

Wat is jouw lange termijn visie?

Succes!

Eelco de Boer

Misschien vind je dit ook interessant

De “Droom”

Het internet is een prachtig ding. Het geeft je de gelegenheid om te werken wanneer je wilt, waar je wilt en hoeveel je wilt,en ik voel me elke dag gezegend dat ik in deze tijd leeft. Toch is het “ondernemen op het internet” een droom voor veel mensen, en zal dit ook zeker een droom...
Lees verder

Pizzadoosmarketing… Ofzo

Toen ik een jaar of tien geleden begon met het kopen en verkopen van producten via het internet startte ik met een online platenwinkel. De oudjes onder ons kennen het wel, en ik geloof dat platen, oftewel vinyl, grammofoonplaten of elpee’s nu weer in de mode raken, toen waren ze ook booming business. Ik verzamelde...
Lees verder

Ondernemersregels

Waarom ben jij ondernemer geworden? Als ik tijdens mijn seminars vraag waarom mensen bijvoorbeeld een internetonderneming willen starten of überhaupt ondernemer willen worden, dan krijg ik vaak de volgende antwoorden: “Ik wil vrij zijn.” “Ik wil niet voor een baas werken.” “Ik wil dingen doen die ik leuk vind.” “Ik wil mijn kennis gebruiken.” “Ik...
Lees verder

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden

Mijn voorspelling voor 2011..
Een miljoen 2e hands golfballen per jaar verkopen via eBay en een webshop!
Menu