Internetmarketing

De Gouden Marketing Combinatie

Geen reacties

Ik zie zoveel marketeers die “strugglen” om een relaxte business op te bouwen die voor hun werken, in plaats van dat ze altijd maar keihard moeten werken om het hoofd boven water te houden.

Veel van deze marketeers die denken aan 1 ding, waar op zich niks mis mee is… Marketing.

Ze zijn op de hoogte van alle nieuwe marketingtrucs, weten exact wat er allemaal speelt op internetmarketing gebied en volgen alle nieuwe guru’s.

Dit kan prima werken, totdat deze “trucjes” niet meer werken…

Ik heb het de afgelopen jaren keer op keer gezien dat bepaalde technieken niet meer werken, verouderd raken of hun effectiviteit verliezen.

Er zijn meerdere “Google Slaps” geweest waarbij Google Adwords hun algoritmen veranderen en deze snuggere marketeers zijn de eersten die weten hoe ze de nieuwste “trap” kunnen ontwijken, totdat ook deze ontwijking wordt ontdekt en moeten ze weer op zoek naar weer iets nieuws.

Ze zijn volledig afhankelijk van andere partijen zoals Google en als deze andere partijen iets wijzigen zijn ze zenuwachtig, breekt er paniek los en zijn “zij” the bad guys.

Geloof me, ik ben op heel erg veel internet marketing seminars geweest en onderwerpen als dit zijn altijd het gesprek van de dag. Ik kan er nooit echt wakker van liggen.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind marketing echt heerlijk en natuurlijk super belangrijk, maar als je marketing gaat mixen met een ander ingrediënt, dan gaan er magische dingen gebeuren…

Wanneer je dit ingrediënt gaat implementeren dan hoef je je geen zorgen meer te maken om de nieuwste Google veranderingen, want Google vindt je dan opeens heel erg lief.

Je hoeft niet bang te zijn dat je concurrenten hoger in de zoekmachines gaan komen want de kans dat jij steeds hoger in de zoekmachines komt is enorm aanwezig, ook al ben je niet bezig met het plaatsen van links naar je site etc etc.

Dit ingrediënt wordt ook wel “waarde” genoemd.

  • Waarde is wanneer jij een goed artikel op je website zet, omdat je denkt dat jouw klant hier baat bij heeft.
  • Waarde is wanneer jij een extra dvd meestuurt bij een bestelling zonder dat de klant dit verwacht of hier meer door gaat kopen.
  • Waarde is wanneer jij inspiratie hebt en gewoon een webinar geeft voor jouw mailinglijst, omdat jij daar zin in hebt.
  • Waarde is bellen naar je klant om te vragen of het pakketje goed is aangekomen.
  • Waarde is het beantwoorden van een e-mail met een goed antwoord EN een vraag, in plaats van alleen een antwoord.
  • Waarde is goede kwaliteit van je product.

Ik denk dat je me nu wel begrijpt 😉

Al deze dingen zullen niet zo heel erg spannend zijn voor een doorgewinterde marketeer. Deze marketeer kan zelfs nog wel zeggen dat ze de meeste dingen ook wel doen, maar meestal met een achterliggende gedachte, oftewel verkopen.

Wanneer jij je gaat focussen op marketing EN waarde, zul je zien dat elke keer dat je waarde creëert dat je een bouwsteentje legt, en des te meer bouwsteentjes je legt, des te groter je imperium uiteindelijk zal worden.

Als je vandaag in een onderneming zit waarvan je weet dat je deze onderneming over 1, 2, 5 jaar of misschien nog wel langer hebt dan zal elke keer dat jij waarde levert een extra bouwsteen zijn, waardoor je imperium dus steeds groter zal worden.

Je zult hoger in de zoekmachines komen omdat je veel content op je website aanbiedt waardoor je hoger in de zoekmachines komt. Je zult hoger in de zoekmachines komen omdat andere websites of weblogs over jou schrijven omdat ze het bijzonder vinden dat je een extra dvd meestuurt met de bestellingen.

Hoe meer sites over jou schrijven, des te hoger je in de zoekmachines komt. Een artikel dat je vandaag schrijft kan over 5 jaar nog steeds door iemand worden gelezen waardoor hij of zij besluit klant, of misschien nog beter, fan van jou wil worden!

Ik heb in 2006 een rapport geschreven, genaamd “het ideale verdienmodel”. Dit gratis e-book wordt tot op de dag van vandaag nog steeds erg goed gelezen, en in mijn optiek is dit rapport nog steeds heel erg actueel. Ik gaf laatst een seminar voor zo’n 150 mensen waar ik vroeg hoeveel mensen het afgelopen jaar dit rapport hebben gelezen. Zeker de helft van de handen gingen omhoog.

Doordat ik toen een “bouwsteentje” heb neergelegd heb ik daar tot op de dag van vandaag nog steeds profijt van. Dit rapport wordt veel doorgestuurd naar vrienden, kennisen en families en ook hierdoor krijg ik weer langere termijn, kwalitatief goede bezoekers.

De combinatie “Waarde + Marketing” is in mijn optiek echt goud waard. Klik hier om ook gratis “het ideale verdienmodel” te lezen.

Succes!

Eelco de Boer

Misschien vind je dit ook interessant

Strategie vs. Technieken

Als internet marketeer is het belangrijk dat je constant op de hoogte blijft van de nieuwste ontwikkelingen. Er zijn talloze nieuwe ontwikkelingen die steeds op ons pad komen, maar het is aan jezelf om te kijken welke technieken je daadwerkelijk gaat hanteren en welke je besluit over te slaan. Dit heeft heel veel voordelen, omdat...
Lees verder

Denk groot, start klein!

Op een van mijn vorige seminars gaf een goede vriendin van mij, Yvon Kruger, een presentatie over hoe ze haar business heeft opgezet. In juni 2007 volgde ze voor het eerst een tweedaags seminar bij mij, waarbij de ze Business in a Box kreeg. Deze bestond toentertijd nog uit acht mappen, acht cd’s en acht...
Lees verder

Gebruik netwerksites

Als ik iets zou moeten noemen dat mij het afgelopen jaar is opgevallen in de (internet) marketing, dan is dat wel de opkomst van de social media. In toenemende mate proberen we op ingenieuze wijze gebruik te maken van netwerksites als Hyves, Facebook, Twitter en LinkedIn. Daarbij maken marketeers het meest gebruik van LinkedIn. Het...
Lees verder

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden

Op het internet geldt geen tijd, alleen traffic…
Hoe Creëer Je Meer Doorzettingsvermogen? (+ Oefening)
Menu