Internetmarketing

De Gouden Keyword Combo (van betaalde kliks naar gratis kliks!)

Geen reacties

De tip die je nu krijgt is supersimpel maar ook supereffectief, en dit is een tip die ik persoonlijk nog nooit eerder ben tegengekomen, vooral niet de combinatie van de 2 dingen die je gezamenlijk moet gaan gebruiken.

Wij noemen het de “Gouden Keyword Combo” en dit is één van die trucs die je heel veel gaat opleveren, als je dit in de praktijk gaat uitvoeren.

Vooral wanneer je al adverteert bij Google Adwords dan raad ik je aan om dit artikel even goed door te nemen en het daadwerkelijk toe te passen, omdat je eigenlijk gegarandeerd al een aantal “gouden keyword combo’s” zult hebben zonder dat je het misschien doorhebt.

Het ideaalbeeld van elke internetmarketeer is natuurlijk dat je structureel veel gratis bezoekers naar je website krijgt, en dan het liefst zo specifiek mogelijk.

Wanneer je bijvoorbeeld in de hondentraining markt zou zitten en je ziet in je Adwords account dat je veel clicks en conversies krijgt op de zoekwoordcombinatie “honden training” dan is dat jouw “Gouden Keyword Combo” waar je veel mee scoort.

Nou is een groot voordeel van Google Adwords dat je alles kan meten, maar je moet er wel voor betalen.

Wat nou als je deze bezoekers gratis kunt krijgen door de “Gouden Keyword Combo” techniek te hanteren?

Het enige wat je nodig hebt is een domeinnaam van de gouden keyword combo, en een klein beetje tekst. Ik zal even een voorbeeld laten zien uit mijn account. Ik toon de keyword combinatie zelf natuurlijk niet, want dan haal ik mezelf teveel onnodige concurrentie op de hals. Het gaat ook om de theorie, niet om mijn voorbeeld natuurlijk:

Gouden Keyword Combo 1

In mijn Google Adwords account zie ik een keyword combo goed werken.

Ik heb een bizar hoge Click through rate van meer dan 20% en daarnaast heb ik structureel ook meer dan 20% conversieratio (naar een optinpagina). Ik betaal slechts 34 cent per optin (naam en e-mailadres) en dat is echt peanuts, dus dit is echt een gouden “keyword combo”.

Een keyword combo bestaat altijd uit 2 of meerdere zoekwoorden (combinatie), zoals “honden training” of “honden training puppy’s”.

Nu ik weet welke zoekwoorden goed werken wil ik hier natuurlijk mee doorgaan, maar ik wil deze bezoekers ook krijgen als iemand er gratis op zoekt. Op deze manier sta ik er met Google Adwords maar ook in de gratis resultaten. Nu wordt het interessant.

Hoe kom je met deze “Gouden Keyword Combo” ook GRATIS in de zoekmachines?

Heel erg simpel. Je registreert het domein van de “Gouden Keyword Combo”, en dan het liefste de .nl domeinnaam.

Vervolgens plaats je er dezelfde pagina op die je ook voor Google Adwords gebruikt en je plaats deze content dus op je nieuwe domeinnaam. Je zorgt ervoor dat er 1 of 2 links vanaf je bestaande site (of een andere site) ernaar toe wordt gelinkt, en je zult zien dat je binnen de kortste keren gratis hoog in de zoekmachines komt en je er traffic naar toe zult krijgen, ook naar optinpagina’s!!

Het voorbeeld hieronder zijn de resultaten uit Analytics, dit zijn de statistieken van dezelfde keyword combo die zo goed werkte in Adwords, alleen nu heb ik er de combo gepakt, er .nl achter gezet en een optinpagina op geplaatst en nu krijg ik gratis elke dag bezoekers, naar een optinpagina!

Gouden Keyword Combo 2

Elke dag zal deze pagina voor mij gaan werken, ik zal er elke dag nieuwe optins mee krijgen voor de rest van mijn leven. Op dit moment staat deze pagina op plek 7 in Google, wat me tot nu toe al 412 nieuwe nieuwsbriefinschrijvers heeft opgeleverd.

Hoeveel tijd is hieraan besteed? Maximaal een half uur, en het zal de aankomende jaren “voor me werken”.

Mijn advies: kijk in je Adwords account welke “gouden keyword combo’s” goed voor jou werken, registreer de .nl domeinnamen als deze nog vrij zijn, en doe anders de .com domeinnamen en plaats er een pagina op, met uiteraard een “call to action”. Deze “call to action” kan een optin zijn, maar kan ook een “affiliate aanbieding” zijn, wat je maar wilt.

Google hecht enorm veel waarde aan de keywords IN de domeinnaam, en als de content ook nog eens overeenkomt en er een paar links naar toe verwijzen dan gaat het voor je werken, kan niet anders!

Wat je ook nog kunt doen is naar de Google Keywordtool gaan, kijken waar vaak op wordt gezocht, kijken of de domeinen nog vrij zijn en deze te registreren. Plaats er wat content en een optinbox op en je bent “ready to go”.

Mochten de Keyword Combinaties niet meer vrij zijn, dan kun je altijd nog deze keyword combinaties door de “Creatieve domeinnamen tool” halen en ze registreren.

Lukt het altijd? Meestal wel. Het is in ieder geval ZEKER de moeite waard, en de domeinnamen van zoektermen waar vaak op word gezocht zullen zeker hun waarde behouden, of in waarde stijgen.

Klik hier voor de “Creatieve domeinnamen tool” of hier om je gouden keyword combo’s te registreren.

Succes!

Eelco de Boer

Misschien vind je dit ook interessant

Gebruik netwerksites

Als ik iets zou moeten noemen dat mij het afgelopen jaar is opgevallen in de (internet) marketing, dan is dat wel de opkomst van de social media. In toenemende mate proberen we op ingenieuze wijze gebruik te maken van netwerksites als Hyves, Facebook, Twitter en LinkedIn. Daarbij maken marketeers het meest gebruik van LinkedIn. Het...
Lees verder

De kracht van gratis

Er wordt weleens gezegd: "Hoe meer je gratis weggeeft, hoe meer er terugkomt." Deze filosofie hanteer ik ook voor mijn business. Als je alleen al kijkt naar Winst.nl, zie je dat ik honderden artikelen en meer dan tien E-books heb geschreven, tientallen video’s heb gemaakt, webinars heb gegeven en noem maar op. Dit geef ik...
Lees verder

Hoe saai is jouw bedrijf?

Mensen willen vermaakt worden. Dat geldt niet alleen voor deze tijd, maar eigenlijk voor alle tijden wel. Ze willen leuke dingen ervaren en interessante verhalen te vertellen hebben om aan andere mensen door te geven. In hoeverre is jouw bedrijf zo ingericht dat mensen thuis aan de keukentafel een verhaal vertellen over jouw bedrijf? Of...
Lees verder

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden

Filmtip: The Social Network (Over Mark Zuckerberg en het succes van Facebook)
Waarom het internet eigenlijk helemaal niet zo tof is
Menu