Ondernemerschap

Betrouwbare Adviseurs?

Geen reacties

“Alle informatie die men zoekt is al beschikbaar, toch?”. Klopt! Vrijwel alle informatie die jij en ik in het kopje hebben zitten zit ongetwijfeld in gedeeltes ook al in iemand anders’ kopje en in de meeste gevallen staat het ook al ergens op een of andere website.

Betekent dit dan niet dat ik helemaal niks meer ga verkopen? Natuurlijk niet!

Kijk voor de lol eens in de afslankmarkt. Denk je dat de informatie die in Sonja Bakker haar boeken compleet uniek zijn? Nee natuurlijk niet, maar waardevol is het zeker voor een hele grote groep mensen in Nederland.

Ken je de film / het boek “The Secret”?  Vrijwel alles wat je terugvindt in die film is terug te lezen in andere, ook bekende boeken, alleen de makers van “The Secret” hebben op een hele slimme manier deze informatie op een andere manier aangepast en aangepakt.

Waarom heb je een hypotheekadviseur wanneer je een huis gaat kopen? Je kunt toch ook gaan Googlen?

GoogleWaarom ga je naar een dokter? Alle ziektes van de wereld inclusief de symptomen vind je allemaal terug in Google. Waarom heeft mijn vrouw een paar weken geleden een reisboekje gekocht over Curacao? Ook allemaal terug te vinden in Google toch?

Het gaat er niet om wat voor informatie er allemaal beschikbaar is in Google, mensen zijn op zoek naar een “betrouwbare adviseur”. “Als het op papier staat is het waar” wordt er ook wel eens gezegd.

Wanneer ik een vraag heb over mijn boekhouding dan bel ik meestal mijn boekhouder. Hij is mijn betrouwbare adviseur. Wanneer een website van mij offline ligt dan bel ik de programmeur die deze heeft gebouwd of ik bel mijn hostingbedrijf.

Wanneer ik inspiratie nodig heb ga ik naar een seminar in London of elders ter wereld, terwijl ik AL deze informatie terug kan vinden op het wereldwijde web. Toch ben ik altijd op zoek naar deze betrouwbare adviseurs.

Wanneer jij goede marketing doet, veel waarde gaat geven via je websites dan zul je zien dat je veel informatieproducten gaat verkopen, gegarandeerd. Dat het al ergens anders op het internet staat maakt niks uit.

De mensen die liever Googlen die gaan liever Googlen. De mensen die liever kopen van een betrouwbare adviseur, die kopen liever van een betrouwbare adviseurs, it’s that simple.

Nog even over Curacao, mijn vrouw regelt altijd onze reisjes, vindt ze leuk. Toen we nog jonger waren (zij was 14 en ik was 16 toen we verkering kregen) boekten we onze eerste reis bij reisbureau “Toerkoop Dokkum”.

ToerkoopWe hebben onderhand tientallen reisjes bij hun geboekt en nu ook, in deze tijd heeft ze een paar weken geleden een reisje geboekt naar Curacao. Via het internet? Nee, via haar betrouwbare adviseurs, reisbureau Toerkoop uit Dokkum.

Kon ze dit tripje vinden via het internet? Natuurlijk!

Toch koopt ze liever via iemand die ze vertrouwd en natuurlijk ook wie ze het gunt. Serieus, informatie verkoopt, het ligt er alleen even aan hoe je het bundelt en WIE het verkoopt.

Denken dat de informatie die jij in je hoofd hebt zitten niet uniek is, is een “schaarse mindset”. Je kunt zoveel mensen hiermee helpen en je kunt er nog eens je business van maken ook, ideaal!

Succes!

Eelco de Boer

Misschien vind je dit ook interessant

Steve Jobs

Bedankt Steve…

Met een flinke brok in mijn keel begin ik aan een emotioneel en wellicht zelfs ‘niet-direct-relevant’ eerste gastartikel voor Winst.nl. Na een nacht waarin ik geen oog dicht deed, zag ik vanmorgen om 7:45 uur de headline ‘Steve Jobs Has Passed Away’. Een donderslag bij heldere hemel, want hoewel het duidelijk was dat het niet...
Lees verder

Ondernemersregels

Waarom ben jij ondernemer geworden? Als ik tijdens mijn seminars vraag waarom mensen bijvoorbeeld een internetonderneming willen starten of überhaupt ondernemer willen worden, dan krijg ik vaak de volgende antwoorden: “Ik wil vrij zijn.” “Ik wil niet voor een baas werken.” “Ik wil dingen doen die ik leuk vind.” “Ik wil mijn kennis gebruiken.” “Ik...
Lees verder

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden

Wilt u er een pakje kauwgom bij?
Op het internet geldt geen tijd, alleen traffic…
Menu