Webwinkels

Verhoog Je Omzet Met Upsells: 7 Tips

13 reacties

Upselling is het verkopen van iets extra’s voor, tijdens of na de aankoop van een klant. Het kan dan bijvoorbeeld gaan om een aanvulling of een upgrade van het product.

McDonald’s is hier erg goed in door altijd te vragen of de klant ook iets er bij wil drinken of een grotere portie wil. Tegenwoordig zie je dat tankstations bij het afrekenen vragen of je ook twee pakjes kaugom voor de prijs van één pakje wilt kopen.

Door het aanbieden van een upsell kun je eenvoudig meer omzet uit een klant halen. Deze klant, die toch al iets bij je koopt, zal op dat moment ook bereid zijn om meer te kopen, zeker als het om een goede aanbieding gaat.

7 tips voor het toepassen van een goede upsell

  1. Zorg er altijd voor dat de upsell een goede aanbieding is. Bied bijvoorbeeld hetzelfde product nogmaals aan met 50% korting.
  2. Maak de upsell beschikbaar net voor het moment dat de klant op de betaalpagina komt of maak de upsell beschikbaar net nadat de klant betaald heeft (eventueel als tweede upsell).
  3. De upsell moet gemakkelijk en vooral snel te bestellen zijn.
  4. Zorg ervoor dat de upsell een relevant product is (dus niet zomaar een willekeurig item, maar een aanvulling op hetgeen de klant gaat kopen of al heeft gekocht).
  5. Leg uit waarom de klant baat heeft bij de extra aanbieding.
  6. Stuur in de bevestingsmail van de bestelling gelijk een kortingscode mee voor een volgende aankoop. En stuur bij een fysiek product een flyer met daarop een kortingscode voor een volgende aankoop (en nodig de klant gelijk uit voor het schrijven van een testimonial).
  7. Wees niet bang om upsells aan te bieden, maar overdrijf het niet. Over het algemeen heeft het zin om maximaal twee upsells aan te bieden.

Bied jij je klanten al een upsell aan? Laat dan hieronder je ervaringen achter!

Tags:

Misschien vind je dit ook interessant

Webshop Serie Vol. 1: Je product

Welkom bij deze nieuwe serie op Winst.nl! Mijn naam is Leendert Nauta en ik ben sinds 2002 actief met het verkopen van producten en diensten op internet via diverse webshops. In deze serie blogs ga ik mijn "stappenplan" over webshop marketing delen. Dit is deel 1, waarin ik het ga hebben over verkoopbare producten. Verkopen...
Lees verder

13 reacties. Reactie plaatsen

Remco Steijvers
22 december 2011 13:34

Bondig en praktisch. Super!

Beantwoorden

Nee, ik doe dat (nog) niet maar zie wel toepassingen voor mijn business. Zo geef ik binnenkort een seminar en zou dan na inschrijving de 2e persoon 50% korting kunnen geven bij inschrijving. Webchamp heeft hiervoor een aftellertje, wat ik ook een goed idee vind. Weet niet hoe ik dat moet implementeren maar Richard vast wel 😉

Beantwoorden

GE-NI-AAL! Leendert.

Beantwoorden

Bedankt Leendert voor die goede tip,ik weet niet goed nog wat ik dus bij de lingerie moet bedenken maar hier zal ik vast een oplossing voor vinden .

gr,Klaske

Beantwoorden

    Hi Klaske,

    Bedankt voor je reactie.

    BHtje verkopen + slipje aanbieden etc etc! Wit setje verkopen + zelfde setje in andere kleur aanbieden etc etc!

    Succes!

    Beantwoorden

    Klaske, mannen weten vaak niet wat te kopen voor hun vrouw of vriendin, aangaande lingerie.
    Wat denk je van een “Lingeriecadeaubon”? Alltijd leuk om te krijgen en het geld heb je sowieso binnen..

    Beantwoorden

Top tip! Ik mis vistaprint als voorbeeld in je artikel (waar we allemaal aan ten prooi vallen). En hoe kunnen we dit doorvoeren binnen onze luondo omgeving? Kan het uberhaupt?

Beantwoorden

Ik bied een kortingscode aan op de orderbevestiging voor de volgende keer en bij de producten bied ik cadeaubonnen met korting aan als attribuut. Hoeven ze niet te kiezen als ze niet willen.

Het is lastig in mijn winkel wat anders aan te bieden, want ik verkoop alleen maar schoenen, maar misschien moet ik wel een samenwerking aangaan met Klaske met haar mooie kousen.

Beantwoorden

Ik sprak laatst een onderneemster, ze heeft een zonnestudio, om als upsell zonnecremes aan te bieden.

Een gratis proefmonster in ruil voor naam en e-mailadres.

Wilde ze niet doen omdat ze bang was dat de klant Nee zou zeggen. Duh.

Beantwoorden

Ook voor het aanbieden van upsells geld dat je het gewoon moet doen, de klant die “nee” zegt is geen probleem, hij/zij hoeft ook niet perse te kopen.

De mensen die “ja” zeggen leveren eenvoudig meer omzet op!

Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden

Youtube Winst
Meer Geld Verdienen Met YouTube
Adverteren op Facebook
Adverteren op Facebook: een nieuwe dimensie
Menu