Webwinkels

600.000 euro per jaar met een simpele webshop (150K Winst)

1 reactie

Één van onze cursisten heeft een relatief simpele webshop (waarvan ik de naam niet zal noemen) die hij een jaar of 5 nu bezit.

Op mijn laatste meerdaagse seminar in November mocht ik zijn website “reviewen” en gaf hij wat achtergrond informatie. Dit is ongeveer wat hij zei:

Het eerste jaar begonnen, zo’n 40.000 euro omzet
Het tweede jaar: 70.000 euro omzet
Het derde jaar: 120.000 euro omzet
Het vierde jaar: 200.000 euro omzet
2010: 600.000 euro omzet

Vanwaar die groei?

Heel simpel, zoekmachine optimalisatie. Hij heeft zich altijd gefocust op zoekmachine optimalisatie, nog nooit echt adwords toegepast en ook geen affiliate marketing.

Daarnaast is zijn website niet de allerbeste website maar hij scoort wel goede conversies (als ik me goed kan herinneren zo’n 2 a 3% van de bezoekers koopt zijn producten).

Hij heeft honderden reviews op zijn website van tevreden klanten (TIP) en scoort #1 en #2 op de zoektermen waar hij op gevonden moet worden.

Hij gaat nu zijn webshop omzetten naar een beter platform, zoekmachine geoptimaliseerd en ook een stuk gebruiksvriendelijker en daarnaast komen er ook functies bij als upsells, automatische follow up mails etc.

Ik denk dat hij naar minimaal 1 miljoen gaat in 2011 als hij dit alleen al gaat toepassen, maar misschien zelfs nog wel meer.

Daarnaast is het bijkopen van traffic, ook al doet hij superveel omzet met de gratis zoekresultaten een goed idee.

Google Adwords is perfect voor deze markt en gelukkig is hij ook niet de “goedkoopste”, dus hij heeft aardige marges (in 2010 150.000 euro winst) dus hij kan aardig wat uitgeven qua Adwords en zo zijn omzet verhogen. Gelukkig kun je alles meten dus geld verliezen hoeft zeker niet.

Het leuke aan deze kerel is, is dat hij alles zelf heeft opgebouwd. Hij heeft de site zelf gemaakt (wat ik je niet aanraad om te doen wanneer je niet technisch bent), hij heeft de leveranciers van zijn producten zelf gevonden, deed alle distributie zelf en doet op dit moment nog zelf zijn klantenservice.

Hij werkte altijd 12 uur per dag om zijn business in stand te houden en heeft goede stappen gezet om dit te verminderen. Op dit moment besteed hij ongeveer 2 uren per dag aan zijn webshop, en dat is met name de klantenservice.

Hoe heeft hij dit gedaan?

Hij verzond eerst altijd zelf zijn producten waar hij enorm veel tijd aan kwijt was. Sinds hij dit heeft uitbesteed kan hij ook zijn tijd besteden aan belangrijkere dingen, zoals zijn nieuwe vriendin, reizen etc. Hier heeft ie al gigantisch veel tijd mee gekocht.

Op dit moment is hij bezig om zijn klantenservice ook uit te besteden, iets waar hij toch wel wat moeite mee heeft. Stel je voor dat ze het niet begrijpen? Wat te doen met de garanties etc? Toch beseft hij dat als hij zelf zijn klantenservice blijft doen, wat hij voor bijvoorbeeld 15 euro per uur kan uitbesteden, hij op dat moment zelf ook 15 euro per uur waard is, en hij is zeker veel meer waard per uur.

Wat ben jij waard per uur?

Wanneer jij structureel (bijvoorbeeld dagelijks of wekelijks) zaken doet die minder waard zijn per uur dan jij daadwerkelijk per uur waard bent, dan kost het je op dat moment geld.

Wanneer je de belemmerende gedachtes hebt dat niemand anders het werk kan doen dan jij, dan heb je je business simpelweg niet goed opgezet of je bent te bang om dingen uit handen te geven. Perfectionisten hebben hier altijd last van.

Ik ben van 17 man op kantoor naar 0 man gegaan, en een groot onderdeel hiervan is geweest het simpelweg uitbesteden van zaken waar ik het voorheen zelf deed of personeel voor had dus geloof me, alles is mogelijk, en ook ik vond het moeilijk in het begin, want ik ben zelf ook een perfectionist.

Deze webshopeigenaar heeft binnenkort eigenlijk niet zo heel veel meer te doen, heeft alles uitbesteed en kan zich meer focussen op het grotere plaatje, en natuurlijk internet marketing, zodat de mensen aan wie hij alles uitbesteed, het lekker druk krijgen.

Zijn webshop is enorm schaalbaar en ik zie hem zeker miljoenen euro’s omzet doen in de aankomenden jaren, waarbij hij zelf minder dan een uur per dag aan de business hoeft te besteden, en zo kun je groeien, en zo kun je zelf een imperium opbouwen.

Mooi man.

Succes!

Eelco de Boer

Misschien vind je dit ook interessant

Uitbesteden, Internationaal gaan & SEO tips voor Webwinkels met Kees van Dijk van WebwinkelSucces.nl

Vanuit je hangmat Europa veroveren… Onmogelijk, zou je denken. Maar Kees van Dijk bewijst dat het kan. Nou is het niet zo dat Kees letterlijk vanuit een hangmat zijn vlag plant in verschillende landen in Europa (Napoleon zou er jaloers op zijn). Ver zit hij er echter niet vandaan. Kees hanteert namelijk de ‘hangmatfilosofie’. De…

Lees verder
Groupon

Je Eigen Groupon?

We hebben Luondo eind vorig jaar gelanceerd en de groei van Luondo is fantastisch. Voor zover je het nog niet wist: met Luondo kun je gratis en eenvoudig een mooie webwinkel starten. (Klik hier voor een overzicht van een aantal Luondo webwinkels) We voeren constant updates door en kijken voortdurend op welke manier de webwinkelhouders…

Lees verder

Je winkel moet OPEN

Als je een succesvolle internetondernemer wilt worden, is tempo een van de meest belangrijke dingen die gelden voor elke internetonderneming. Daarom raad ik je aan om vandaag nog online te gaan met je concept. Ook al is het niet perfect, toch raad ik je aan om dit vandaag nog te doen.

Lees verder

Goeie ouwe eBay werkt nog steeds!

Advertentiesites zoals eBay en Marktplaats zijn bij veel internet ondernemers die al wat langer in het vak zitten niet echt meer het Eureka van de gemiddelde werkdag. Ondanks dat deze sites al wat langer bestaan zijn ze nog niks in kracht afgenomen, zo werden er sinds de lancering van de iPad al 5.300 iPads op…

Lees verder

1 reactie. Reactie plaatsen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden.

5 Stappen naar een succesvolle internetonderneming (+ mijn persoonlijke rolodex!)
De “Droom”
Menu