Persoonlijke ontwikkeling

5 tips om veel energieker te worden

Geen reacties

In deze blogpost ga ik je vijf tips geven waardoor je direct veel meer energie zult hebben.

Heel veel ondernemers denken dat ze het maximale uit hun dag halen door constant heel erg druk te zijn en heel veel dingen te doen. En dat is op zich ook helemaal niet erg, want ze zijn er in elk geval bewust van dat ze het maximale uit hun dag willen halen.

Toch zijn er een aantal dingen die je direct kunt gaan toepassen waardoor je zelf naar het volgende niveau kunt gaan.

Wees je er namelijk goed van bewust dat jouw onderneming alleen naar het volgende niveau kan gaan als jij zelf ook naar het volgende niveau gaat. En doordat je deze tips gaat toepassen, zal jouw energieniveau zeker gaan stijgen.

Pas deze tips dus toe en houd me op de hoogte van je resultaten.

Tip 1: Drink water wanneer je wakker wordt en de gehele dag door

Wat is het meest uitgedroogde moment van de dag?

Juist, dat is de ochtend. En wat is het nummer 1 drankje dat de meeste mensen drinken op dat moment?

Koffie. En zorgt koffie ervoor dat je uitgedroogd raakt, ja of nee?

Ja. Dus wat veel mensen eigenlijk doen, is op het meest uitgedroogde moment van de dag iets drinken wat hen nog meer uitdroogt. Dit is natuurlijk absurd als je erbij nadenkt, maar toch is het een gewoonte die er bij heel veel mensen is ingeslopen de afgelopen jaren.

Ik zeg niet dat je geen koffie kunt drinken in de ochtend, maar wat ik je absoluut aanraad om te doen is om ’s ochtends vroeg direct zoveel mogelijk water te drinken. Drink dus minimaal twee glazen water op het moment dat je wakker wordt, want je lichaam heeft het nodig om het vochtniveau weer op peil te krijgen.

Nogmaals: op het moment dat jij uitgedroogd bent, zul je slaperig blijven, zul je weinig energie hebben en zul je echt veel meer kracht moeten gebruiken voor dezelfde energie die je normaal nodig hebt. Drink dus absoluut meteen heel veel water!

Daarnaast raad ik je aan om gewoon de hele dag door heel veel water te drinken. Het is namelijk helemaal niet erg om een paar liter water per dag te drinken. En om je een tip te geven: zet op je bureau een grote fles of kan met water neer en blijf gewoon de hele dag door drinken.

Reageer alsjeblieft niet op deze blogpost met “ja, je kunt wel watervergiftiging krijgen!” of andere zaken, want op het moment dat jij een watervergiftiging oploopt, dan weet je van jezelf wel dat je echt absurde hoeveelheden water hebt gedronken. Ik heb het niet over absurde hoeveelheden water, maar over een paar liter per dag.

Stel je voor dat je elk uur een glas water drinkt van 250 ml in de zestien uur dat je wakker bent. Dan drink je dus vier liter water per dag en een glas water per uur is natuurlijk niet heel veel.

Drink dus voldoende water, dan zul je zeker merken dat je meer energie hebt.

Tip 2: Check je mail op vaste tijdstippen en zo weinig mogelijk

De nummer 1 bezigheid van 99% van alle ondernemers is constant hun mail checken. Sterker nog: ze laten hun dag indelen door wat er ’s ochtends via de mail binnenkomt, terwijl het natuurlijk veel beter is om van tevoren je dag te plannen en op vaste tijdstippen je mail te checken.

Mocht je echt maximale energie willen hebben en ook maximale productiviteit willen ervaren, dan is mijn advies om op vaste tijdstippen je mail te checken, bijvoorbeeld om 11 uur ’s ochtends en om 4 uur ’s middags. En nee, niet op het moment dat je wakker wordt, maar pas nadat je twee tot drie productieve uren hebt gehad zodat je je eigen planning kunt gaan aanhouden.

Check je mail zo weinig mogelijk en doe het met maar één reden: check ze om ze te beantwoorden en niet om ze alleen te lezen en vervolgens in je hoofd op te slaan. Want zoals Einstein ooit al zei: op het moment dat het in je hoofd staat opgeslagen, staat het op de verkeerde plek opgeslagen.

Tip 3: Vermijd wrijvingen

Wrijving is iets wat in je hoofd of in je lichaam zit – stress die je constant voelt – en dat is iets wat je absoluut moet vermijden.

Wrijving kan bijvoorbeeld zijn dat je schulden hebt of dat je te zwaar bent en hierdoor weinig energie hebt, maar wrijving kan ook zijn dat je personeel hebt rondlopen waar je eigenlijk niet goed mee kunt opschieten. Wrijving kan ook zijn dat je business partner dingen doet die je nog niet bespreekbaar hebt gemaakt.

Op het moment dat jij voelt dat ergens wrijving is in je persoonlijke omgeving of op zakelijk gebied: val die wrijving aan. Zorg ervoor dat je niet de zaken uit de weg gaat omdat je bang bent dat iemand daar raar op reageert of iets dergelijks.

Hoe vaak is het je wel niet overkomen dat je ergens gigantisch tegenop zag om iemand bijvoorbeeld iets te melden en dat je naderhand zo blij was dat je het toch hebt gezegd en dat het bespreekbaar is geworden?

Alles waar wrijving is en wat je kunt bespreken: zorg ervoor dat je die wrijving kunt verminderen.

E-mails checken is ook een bepaalde mate van wrijving. Elk moment dat jij je mail checkt, kan er bijvoorbeeld een mail binnenkomen met een klacht van iemand of een mail van iemand die zegt dat je bepaalde dingen nog moet doen, en ga zo maar door.

Ook dat is wrijving en dit kun je dus verminderen door het bijvoorbeeld twee keer per dag in te plannen in plaats van er de gehele dag wrijving van te ervaren.

Uitgedroogd zijn is ook wrijving. Het is wrijving in je lichaam en je bent aan het vechten terwijl dat helemaal niet nodig is.

Wrijving moet je dus zien als een bepaalde rem, terwijl elke ambitieuze ondernemer juist gas wil geven. Het is alleen heel erg onverstandig om gas te geven met de rem erop.

Om wrijving te voorkomen raad ik je ook absoluut aan om het internetdieet toe te passen en dat is direct tip 4:

Tip 4: Pas het internetdieet toe

Het internetdieet is een dieet dat ik vorig jaar heb uitgevonden en dat mij en heel veel andere mensen echt gigantisch heeft geholpen. In feite is het heel erg simpel.

Wat het internetdieet inhoudt, is dat je maar twee keer per dag je mail checkt en dat je ’s avonds op een vast tijdstip (in mijn geval bijvoorbeeld om zeven uur) niet meer op het internet komt.

Op die manier heb je de hele avond rust, kun je je batterij veel beter opladen, heb je veel meer energie en slaap je beter. Daarnaast ben echt als een bezetene aan het werk in de tijd dat je wel aan het werkt bent, omdat je een bepaalde deadline hebt. En die deadline is dus bijvoorbeeld zeven uur ’s avonds.

Ik raad je dus absoluut aan om het internetdieet toe te passen. In deze blogpost ga ik er niet al te diep op in, maar als je op Het Internetdieet klikt, dan kun je het E-book lezen dat ik over het internetdieet heb geschreven.

Geloof me, het zal je leven veranderen!

Tip 5: Eet zes keer per dag in plaats van drie keer

Heel veel mensen nemen drie grote maaltijden per dag: het ontbijt, de lunch en het avondeten. Maar wat je ervaart tijdens een zware lunch – je eet bijvoorbeeld zes boterhammen, een uitsmijter of een andere grote lunch – is dat je nadertijd een heel erg voldaan gevoel hebt. Dit gevoel zorgt ervoor dat je een half uur eigenlijk knock-out bent, omdat je gewoon veel te veel hebt gegeten.

Hetzelfde ’s avonds: heb je weleens een after-dinner dip, dat je nadertijd bijna niet meer kunt bewegen? Dat je echt letterlijk vermoeid bent en eigenlijk even een powernapje wilt gaan doen op de bank?

Dit komt gewoon doordat je je lichaam op zijn donder geeft door het helemaal vol te stoppen met voeding. Je lichaam moet keihard werken om al die voeding te verwerken.

Iets veel beters is om die exacte hoeveelheid voeding die je nu bijvoorbeeld overdag tot je neemt niet in drie keer te doen, maar in zes keer.

Dus stel je voor dat je overdag vier boterhammen eet tijdens je lunch, dan is het misschien veel beter om rond twaalf uur bijvoorbeeld twee boterhammen te nemen en om half drie de andere twee, in plaats van om 1 uur vier boterhammen.

Op deze manier heb je nooit honger en zit je nooit vol en dat is de balans die je moet gaan zoeken. Als je hier tussenin kunt zitten, dan zit je constant op het maximale energieniveau.

Ik raad je dus aan om de hoeveelheid voeding die je nu tot je neemt over de gehele dag te verspreiden in plaats van over drie grote porties.

Dit zijn de vijf tips om meer energie te krijgen. Ze zijn niet moeilijk om toe te passen, maar zullen wel direct voor resultaat zorgen.

Pas ze daadwerkelijk toe en houd me op de hoogte.

PS: Wil je meer weten over hoe je je business met behulp van internet kunt laten groeien? Schrijf je dan zeker even in op deze pagina en ontdek onder andere  hoe ik -zonder personeel- een miljoenenbusiness kon opbouwen dankzij internet. Je ontvangt een gratis e-book EN een gratis webinar waarin je gaat ontdekken wat je precies moet doen (en NIET moet doen!) om succesvol te worden op het internet.

Schrijf je nu direct in!

Succes!

Eelco de Boer

Misschien vind je dit ook interessant

Geluk als ondernemer

De Factor Geluk

Sommige mensen lijken geboren te zijn voor het geluk. Mogelijk ben ik een van die mensen 😉 Ik deel in deze video hoe ik denk over wat gelukkig zijn (of juist pech hebben!) kan betekenen voor je succes als ondernemer. Ook ga ik in op de mogelijkheid van het sturen of aantrekken van geluk. Ooit gehoord...
Lees verder

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden

Naam.nl of Naam.com?
The money is in the list (part one)
Menu